Ogień i lód- Erin Hunter


Tytuł: Ogień i lód
Autor: Erin Hunter
Seria: Wojownicy tom 2
Wydawnictwo: Nowa baśń
Gatunek: Fantasy, Młodzieżowa
Ilość stron: 392
O czym to jest?:
Ogniste serce jest już pełnoprawnym członkiem klanu. Zbliża się zima, koty przygotowują się do tego srogiego dla nich czasu, ale nie wszystko idzie po ich myśli. Między klanami tworzą się konflikty. W szczególności Klan Rzeki zaczyna poważnie zagrażać Klanowi Wiatru, a Klan Pioruna stara się pomóc słabym kotom. Poza tym Ogniste Serce podejrzewa potencjalnego zdrajcę wśród swoich. A w jego życiu pojawi się ktoś bardzo dla niego bliski.

Moje refleksje :
Zaczynając „Ogień i lód” obawiałam się, iż będzie on słabszy od pierwszej części Wojowników. Jakieś pół roku temu byłam zachwycona „Ucieczką w dzicz” i nie chciałam, by coś zepsuło mój stosunek do tej serii. Czy tak się stało? Na szczęście nie. Jestem równie mocno zadowolona z poznania tej historii, a nawet uważam ją za odrobinę lepszą od poprzedniczki.

Historia początkowo nie bardzo mnie zaciekawiła. Koty żyją dalej w lesie, chodzą na polowania i spotkania klanów. Nuda. Ale w miarę czytania, coś zaczęło się dziać. Konflikt między klanami, choć początkowo trochę dla mnie niezrozumiały, to wraz z rozwijającą się akcją stawał się jasny i klarowny. Ale wynikało to jedynie z tego, co w danej chwili autorka chciała przedstawić. Poza tym występowało tu wiele wątków większych i mniejszych, i ciężko jest mi obecnie zdecydować, który był tym głównym. Nie chcąc spoilerować, nie poruszę tu wielu z mnich, ale z pewnością muszę przyznać, że bardzo podobał mi się ten związany z pomocą drugiemu klanowi. Był to bardzo bohaterski czyn ze strony Klanu Pioruna, który pokazał, iż mimo różnic i podziałów na grupy, koty te potrafią pomagać sobie w trudnych chwilach.

Poza tym wśród bohaterów dało się zauważyć znacznie więcej emocji i różnorakich relacji w porównaniu do pierwszego tomu. Koty pokazały również jak silne i waleczne potrafią być oraz jak bardzo potrafią namieszać między innymi. Nie brakuje tu intryg, humoru czy nawet wątku miłosnego. Co więcej, czytając o bohaterach, pomimo ich dość skomplikowanych imion, łatwo ich od siebie odróżnić, gdyż autorka zaopatrzyła każdego z nich w zestaw wyróżniających cech.

Bardzo pozytywnie wypadła też strona techniczna książki. Okładka jest bardzo ładna i idealnie pasuje do fabuły. W środku tak jak w pierwszym tomie jest mapka obrazująca tereny klanów oraz krótkie opisy kilku członków z każdego z klanów.

Jak widać moje obawy były niepotrzebne. Książka bardzo mi się spodobała, zarówno treść, jak i jej wygląd. Zarówno pierwszy, jak i drugi tom wywarły na mnie pozytywne wrażenie, więc je sli będzie taka możliwość, to z pewnością będę kontynuować czytanie tej serii. I teraz już na pewno nie będę się niczego obawiać przed czytaniem!


Ocena: 9/10


Seria "Wojownicy"
2. Ogień i lód
3. Las tajemnic


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Nowa Baśń

http://www.nowabasn.com/aktualnosci.html

Komentarze

  1. Mnie ten tom jakoś specjalnie nie zachwycił. Zdecydowanie lepiej wspominam Ucieczkę w dzicz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No i już wiem, co polecę bratu ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)