Meto - Yves Grevet


Tytuł: Meto. Dom
Autor: Yves Grevet
Seria: Meto tom 1
Wydawnictwo: Dwie siostry
Gatunek: Młodzieżowa,
Ilość stron: 240
O czym to jest?:
W wielkim domu mieszka 64 chłopaków. Nie mają oni kontaktu ze światem zewnętrznym, nie wiedzą, jak się znaleźli w owym domu, i co najgorsze nie wiedzą, co czeka ich w przyszłości, oprócz tego, że bardzo urosną. Meto za wszelką cenę chce poznać tajemnicę związaną z domem. Ma na to jednak bardzo mało czasu.
Moje refleksje :
W zasadzie książka jest dobra. Nie porwała mnie, nie zadziwiła, ale z pewnością zaciekawiła. Skierowana jest raczej do młodszych czytelników, jednak i ja potrafiłam znaleźć coś dla siebie. Miło było troszkę się rozluźnić, nie skupiać się, tylko czytać coś łatwego i lekkiego.

Historia troszkę przypominała mi „Więźnia labiryntu”. Grono chłopaków zamkniętych w jakiejś przestrzeni, nie wiedzą skąd, są jak się tu znaleźli, i o będzie dalej. I w zasadzie na tym podobieństwa się kończą. Do domu trafia nowy chłopak i Meto musi go zapoznać z zasadami tam panującymi. Dzięki temu jako czytelnik miałam świetną okazję poznania tego świata. A zwyczaje mieszkańców tego budynku są czasem dziwne a czasem bardzo zabawne. Ogólne całość prezentuje się bardzo lekko i przyjemnie. Czytanie przebiega szybko i sprawnie, i pozostawia po sobie same miłe wspomnienia.

O dziwo pierwszy raz miałam styczność z literaturą francuską poza szkołą, mimo iż uczę się tego języka 8 lat. I dopiero teraz zdałam sobie sprawę, że w zasadzie nigdy nie interesowałam się młodzieżówkami francuskimi. A przecież na pewno jakieś są. Zatem mam kolejne postanowienie.:)

Komu polecam tę książkę? Czytelnikom do 15 lat. Myślę, że takie osoby dużo bardziej przeżyją tę historię i będą miały możliwość odkrycia niezwykle ciekawej historii.


Ocena: 7/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Dwie Siostry

Komentarze

  1. Bardzo ciekawa propozycja i polecę ją mojej siostrzenicy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie jest w moim guście. Tym bardziej skoro napisałaś, że to książka bardzie dla osób po niżej 15 lat :D
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)