Unik- Chelsea Cain


Tytuł: Unik
Autor: Chelsea Cain
Wydawnictwo: Czwarta strona
Gatunek: Kryminał
Ilość stron: 352
O czym to jest?:
Kick jako sześciolatka została porwana i całkowicie odłączona od domu rodzinnego na kilka lat. Przez ten czas, przeszła prawdziwy koszmar, który pamięta po dzisiejszy dzień. Odnalezienie jej było szokiem dla wielu. Nikt bowiem nie sądził,że po tak długim czasie będzie nadal żywa. I mimo wielu późniejszych wizyt u psychologa, dziewczyna nie umie poradzić sobie z traumą. W końcu odnajduje ukojenie w sztukach walki i sporcie. Obiecuje sobie iż już nigdy nie stanie się ofiarą. A wkrótce, w mieście zaczynają ginąć dzieci, a na jej drodze staje Bishop. Oboje ruszają na poszukiwania poszkodowanych. Kicka nie zdaje sobie jeszcze sprawy, ajk bardzo jest to powiązane z jej przeszłością.

Moje refleksje :
Książka już na starcie zachwyciła mnie swoją okładką. Czyż nie jest hipnotyzująca? I w dodatku ten piękny odcień zieleni. Idealne połączenie, nic bym w niej nie zmieniała. Ale najważniejsza jest chyba treść. A ta jest równie dobra, jak można by się spodziewać.

Autorka wprowadza nas w świat Kick i jej poruszającą historię, dawkując nam informacje na temat przeszłości dziewczyny. Gdyby wszystko zostało powiedziane od razu, zniknęłaby cała otoczka tajemnicy, jaka wiąże się z czytaniem tej historii. A tak, praktycznie cały czas odkrywałam coś nowego na temat Kick. Co więcej, przybywało faktów na temat zaginionych dzieci. Cała podróż Kick i Bishopa, była usiana wieloma przeszkodami i sporami między dwojgiem bohaterów. Poza tym wiele razy czytając książkę, łapałam się na tym, iż nie potrafię przewidzieć co będzie dalej. I choć tematyka książki jest dość popularna, gdyż przewijała się już w wielu książkach a w jeszcze większej ilości filmów. Jednak mimo tego, czytało się to bardzo przyjemnie, choć bez dreszczyku emocji

Kick, to dość specyficzna postać. Część jej zachowań była dla mnie nieodgadniona i niezrozumiała, ale zawsze mogłam zwalić to na jej traumę z dzieciństwa. Co więcej, to imię idealnie pasuje do jej osobowości. Dziewczyna jest waleczną i odważną osobą, która nie pozwoli, aby coś zakłóciło jej plany. Śmiało dąży co postawionych sobie celów. I mimo iż nie zawsze pochwalałam jej zachowania, to w gruncie rzeczy polubiłam ją.

Książka jest ciekawą powieścią, która potrafi zainteresować swoją fabułą. Postaci, choć dość schematyczne to przykuwają uwagę. W zasadzie książka nie wyróżnia się niczym specjalnym, ale czytając ją, spędzamy miłe chwile, a to w czytaniu najważniejsze.

Ocena: 7/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona

Komentarze

  1. Na jakiś leniwy wieczór, czemu nie. Czasami takie książki są potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz racje, okładka jest hipnotyzująca :) A ja, jako pogromca pięknych okładek, będę musiała na nią za niedługo zapolować. Lubię podczas czytania książki odkrywać każdy rąbek tajemnicy w jakichś odstępach czasowych, a nie dostać wszystko od razu podane na tacy. I choć rzadko sięgam po ten gatunek, na tą książkę się skuszę :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka bardzo ładna jednak to nie wszystko co musi posiadać dobra powieść. Raczej nie jestem zainteresowana dziełem Chelsea Cain więc prawdopodobnie nie sięgnę, ale tak na leniwy wieczór jak powiedziała koleżanka powyżej będzie w sam raz.
    Pozdrawiam.
    In my different World

    OdpowiedzUsuń
  4. I tutaj znów jakoś książka do mnie nie przemawia i nie sprawi, bym musiała zrobić wiele, by ją przeczytać.

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)