Wielka gramatyka języka angielskiego- Aleksandra Borowska


Tytuł: Wielka gramatyka języka angielskiego
Autor:Aleksandra Borowska
Wydawnictwo: Edgard
Gatunek:Edukacyjna
Ilość stron: 416
O czym to jest?:
Wielka gramatyka języka angielskiego umożliwia poznanie i przypomnienie sobie wszystkich zagadnień gramatycznych niezbędnych do płynnego i swobodnego posługiwania się językiem angielskim. Książka przejrzyście i zrozumiale objaśnia najbardziej złożone struktury gramatyczne oraz uczy posługiwania się nimi w praktyce.
Ponad 130 zagadnień obejmuje zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane tematy, m.in. wszystkie czasy gramatyczne, przedimki, przyimki, następstwo czasów, inwersję czasownika, zdania warunkowe mieszane, stronę bierną. Teoretyczne objaśnienia gramatyki ilustrują liczne przykłady zastosowania reguł w praktyce.
Obszerny zestaw blisko 400 różnorodnych ćwiczeń wraz z kluczem odpowiedzi skutecznie utrwala wiedzę. Dodatkowe zadania podsumowujące pozwalają na samodzielne sprawdzenie stopnia opanowania materiału i śledzenie postępów w nauce, a testy poziomujące pomagają określić swój poziom i dopasować zagadnienia do stopnia znajomości języka.(jezykiobce.pl)

Moje refleksje :
Jestem całkowicie zadowolona, jeśli chodzi o te publikację. Dlaczego? Ma ona w sobie wszystko to, czego od niej oczekiwałam, a w dodatku przynosi efekty. Po przerobieniu całej treści tej książki, mam wrażenie,iż naprawdę wiem dużo więcej i o wiele lepiej poradzę sobie na maturze. Ale o tym przekonamy się w czerwcu wraz z wynikami.

Książka podzielona jest na działy typu rzeczownik, czasownik, przymiotnik liczebnik czy strona bierna, oraz wiele innych. I po każdym nawet najmniejszym temacie było kilka zadań do sprawdzenia nabytych informacji. Oczywiście odpowiedzi z końca książki ułatwiały sprawdzanie poprawności swej wiedzy.

Bardzo dobrym rozwiązaniem okazało się podzielenie każdej części teoretycznej na poziomy takie jak A1 czy B2. W ten sposób każdy, bez względu na poziom znajomości angielskiego może skorzystać z tej książki, by polepszyć swoją wiedzę. Ja, jako że jestem w liceum, przerobiłam całość i stwierdzam, iż autorka zawarła tu wszystkie informacje gramatyczne, z jakimi miałam styczność przez wszystkie lata swojej nauki.

Miesiąc przed maturami postanowiłam odrzucić wszystkie podręczniki i zawierzyć”Wielkiej gramatyce” w związku z powtórką materiału. I pokazało się to bardzo dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu przerobiłam wszystkie wymagane zagadnienia gramatyczne i nie tylko. Co przez to mam na myśli? Oczekiwałam, iż znajdę tu tylko gramatykę ze stosownymi zadaniami. Jednak oprócz tego, w tematach związanych z różnymi konstrukcjami, znalazły się słowa dla nich charakterystyczne czy phrasal verbs, tak istotne dla znajomości angielskiego.

Ogólnie cała treść książki była jasna i przystępna, dzięki czemu rozumienie zawartych w niej treści było łatwe, i sprawiało, iż nauka stawała się łatwa i przyjemna.

I mimo iż zadania nie były typowo maturalne to czuję się dobrze przygotowana do egzaminu dojrzałości, który już niebawem, Uważam też, że książka świetnie nadaje się do nauki do sprawdzianów czy nawet egzaminu gimnazjalnego. Należy tylko odpowiednio ustalić swój poziom wiedzy.

Czy polecam? To chyba jasne! Nie spotkałam się jeszcze z tak dobrym kompendium wiedzy, jeśli chodzi o język angielski. Usprawnia naukę i powoduje widoczne efekty. Zdecydowanie najlepsza jaką do tej pory miałam w rękach.

Ocena: 10/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Edgard

Komentarze

  1. Jejku, książka w sam raz dla mnie. Bardzo lubię język angielski, ale sama czasem mam problemy z przypomnieniem sobie pewnych rzeczy. Taka książka to idealny prezent dla mnie :) Chyba się w nią zaopatrzę.
    Pozdrawiam cieplutko,
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię j. angielski, więc taka książka będzie dla mnie idealna.
    Pozdrawiam :*
    http://zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, że ta książka mnie woła. Mówi "weź mnie", "kup mnie". Potrzebowałabym takiego czegoś, mimo że szkołę mam już dawno za sobą, to chciałabym się kształcić dalej w kierunku angielskim :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, książka dla mnie :D Ostatnio poszukiwałam dobrej książki do gramatyki :D
    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem kompletną porażką jeśli chodzi o języki obce... (więc co ja robię na rozszerzonym hiszpańskim?!). Mam inną książkę dotyczącą gramatyki tego wydawnictwa i sprawdza się doskonale :)

    Pozdrawiam
    Książki - inna rzeczywistość

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie same książki do języka angielskiego są potrzebne i jak najbardziej należy ich używać. Jeśli już będziemy znali dobrze język angielski to jak najbardziej można pomyśleć o własnej szkole językowej. Wystarczy odwiedzić stronę https://universe.earlystage.pl/franczyza aby zobaczyć na czym to polega.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna pozycja i jestem zdania, że nawet dla każdego nauczyciela angielskiego będzie ona bardzo przydatna. Jak najbardziej warto również zapoznać się z tym co napisano w https://studiowac.pl/19652/szkolenia-dla-nauczycieli-jezyka-angielskiego-gdzie-szukac/ czyli gdzie nauczyciele angielskiego mogą szukać szkoleń.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nauka języka angielskiego jednym przychodzi łatwiej, innym trudniej. Ale mam nadzieję, że i ja w miarę ten język opanuję. Co prawda droga daleka, ale się uczę. Ostatnio udało mi się opanować różne przydatne zwroty za granicą i to dzięki https://youtu.be/HJ5hjobQYg8 . Nawet byłam zaskoczona, że wszystko zapamiętałam. Tak prosto jest tu wszystko tłumaczone, są ćwiczenia i mówi się na głos i to cały sekret takiej nauki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)