Szklany miecz- Victoria Aveyard

Tytuł: Szklany miecz
Autor: Victoria Aveyard
Seria: Czerwona królowa tom 2
Wydawnictwo: Otwarte
Gatunek:
Fantasy, Pranormal, Młodzieżowa, Young Adult
Ilość stron: 560 
O czym to jest?:
Walka pomiędzy rosnącą w siłę armią rebeliantów a światem, w którym liczy się kolor krwi, przybiera na sile. Mare Barrow ma czerwoną krew, taką samą jak zwykli ludzie. Jednak jej zdolność kontrolowania błyskawic – nadprzyrodzona moc zarezerwowana dla Srebrnych – sprawia, że rządzący chcą wykorzystać dziewczynę jako broń.
Mare odkrywa, że nie jest jedyną Czerwoną, która posiada umiejętności charakterystyczne dla Srebrnych. Są też inni. Ścigana przez okrutnego króla Mavena wyrusza na wyprawę, aby zrekrutować Czerwono-Srebrnych do armii powstańców gotowych walczyć o wolność. Wielu z nich straci życie, a zdrada stanie się chlebem powszednim. Mare musi też zmierzyć się z mrokiem, który ogarnął jej duszę. Czy sama stanie się potworem, którego próbuje pokonać? (lubimyczytac.pl)


Moje refleksje :
Po niesamowitej „Czerwonej królowej” oczekiwałam naprawdę wiele od tej książki. Liczyłam na to iż porwie mnie ona równie mocno jak pierwszy tom. Niestety, nie wszystkie moje wymagania zostały spełnione. Oczywiście nie była ona zła. Wręcz przeciwnie, książka okazała się bardzo ciekawa, lecz mimo to, czegoś mi brakowało.

Wartka akcja, jest z pewnością jedną z mocniejszych stron. Dynamika i liczne zwroty akcji, są z pewnością cecha rozpoznawczą „Szklanego miecza”. Tak, w tej książce dzieje się dużo. Wydaje mi się, że znacznie więcej niż w pierwszym tomie. I to jest jak najbardziej na plus. Proporcja między ilością stron i „ilością wydarzeń” jest jak najbardziej zachowana. Co więcej, sposób, w jaki autorka je przedstawiła jest wprost niesamowity. Działo się wiele- t już wiemy, wydarzenia nieraz się komplikowały, a pomimo tego nie odczuwałam żadnego ciężaru spowodowanego czytaniem. Styl był lekki i bardzo przystępny. Nie dość, że czytanie sprawiało przyjemność, to przebiegało dość szybko i sprawnie

Mówiłam jednak, że coś mi to nie pasowało, prawda? Były to opisy. Jakkolwiek te dotyczące walk i pojedynków były świetne, tak te, przedstawiające miejsca, w których znajdowali się bohaterowie. Przy większości, jak nie przy wszystkich, dosłownie się nudziłam.

Przejdźmy do bohaterów. Jeśli chodzi o Mare, to niewiele zmieniła się moja sympatia do tej bohaterki. Schody zaczynają się, gdy mówimy o pozostałych postaciach. W pewnym momencie, przez wszystkie zaistniałe wydarzenia, miałam całkowity mętlik w głowie i nie byłam już pewna kto jest tym, pozytywnym, a kto negatywnym.

A czy muszę wypowiadać się na temat okładki? Jest przecudowna! Choć nadal ubóstwiam okładkę pierwszego tomu, to ta również zalicza się do moich ulubionych.

Podsumowując, czy warto przeczytać „Szklany miecz”? Oczywiście, że tak! Mimo maleńkich wad, które nieznacznie zaburzają komfort czytania, w gruncie rzeczy jest naprawdę przyjemną lekturą, która wywołuje masę zbieżnych emocji. I jeszcze jedno! Zakończenie zwala z nóg i wprost nie mogę się doczekać aż wyjdzie trzeci tom.


Ocena: 8/10
Seria „Czerwona królowa”
1.Czerwona królowa
2. Szklany miecz
3. Królewska klatka

 Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję księgarni internetowej Taniaksiazka.pl 

Komentarze

  1. Tyle osób wychwala "Czerwoną Królową", a ja mam jeszcze ją przed sobą. :p Fajnie by było, gdyby udało się dostać pierwszy tom dziś w bibliotece. :) "Szklany miecz" zapewne przeczytam, o ile spodoba mi się pierwsza część cyklu.

    Królowa Książek zaprasza do swego królestwa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo znielubiłam Mare w tej części, była po prostu okropna, a Maven jako postać negatywna i główny złoczyńca zupełnie mnie nie przekonuje.

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Obie części czekają u mnie na półeczce i mam wielką nadzieję że w najbliższym wolnym czasie przeczytam obie. Boję się jednak czy i mi się spodoba gdyż opinie są bardzo podzielone.
    Pozdrawiam :)
    In my different World

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy tom ogromnie mnie wciągnął i zaraz po maturkach planuję chwycić tak długo wyczekiwaną przeze mnie kontynuację :3

    OdpowiedzUsuń
  5. "Szklany miecz" jest świetny, jednak im dłużej czytałam, tym bardziej denerwowała mnie Mare... Jednak zakończenie wprawiło mnie w osłupienie i nie mogę się doczekać kiedy będzie trzecia część ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Opinie na temat tych książek są bardzo podzielone. Będę musiała w najbliższym czasie sięgnąć po obydwie części i sama się przekonać.
    Pozdrawiam :*
    http://zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem na tropie czyhania na nią jak pojawi się dostępna w bibliotece ;) Mam nadzieję, że mnie się spodoba pomimo tych rozległych opisów.

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie :) http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)