Irena Kwiatkowska i znani sprawcy- Roman Dziewoński


Tytuł: Irena Kwiatkowska i znani sprawcy
Autor: Roman Dziewoński
Wydawnictwo: Szelest
Gatunek: Biografia
Ilość stron: 376
O czym to jest?:
Irena Kwiatkowska to wyjątkowa postać. Nie ma, nie było i nie będzie drugiej takiej kobiety. Jej brawurowe kreacje aktorskie zostały owiane wielką sławą,znają ją liczne pokolenia, a pamięć po niej pozostanie na długi czas. Jaka była ta kobieta od kulis" ? Jakie były jej relacje z innymi znanymi osobami? Jak wiodła jej droga na szczyt? Kto jej pomógł? Dzięki czemu stałam się ikoną polskiego kina? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w tej oto książce.

Moje refleksje: 
Choć nie należę do pokolenia, które może pamiętać okresy świetności kariery Pani Ireny, ale będąc  dzieckiem zawsze chętnie z mamą oglądałam "Czterdziestolatka", "Wojnę domową" i "Zmienników". Podziwiałam wtedy tę energiczną i żywiołową kobietę, a w pamięci zapadła mi na zawsze "Kobieta pracująca która żadnej pracy się nie boi". Z tego powodu, bardzo chętnie przeczytałam książkę na jej temat.

W zasadzie rozpoczynając czytanie spodziewałam się typowej biografii jakich wiele na naszym rynku. I niewiele mnie w tej kwestii zaskoczyło. Książka okazała się miksem przytoczonych przez autora wypowiedzi i tekstów Pani Ireny oraz jego własnych komentarzy i opisów. Było to z jednej strony bardzo ciekawe, ale czasami czytając ciągiem, gubiłam się czy są to słowa Pani Kwiatkowskiej czy autora. Zdarzało mi się też lekko gubić w całej fabule, ale nie było to nagminne i częste. Poza tym całość czytało się dość płynnie i sprawnie.

Przeszkadzało mi to, że czcionka była dość drobna. Wiadomo, nie był to typowy maczek, ale uważam że mogłaby być odrobinę większa. Dla mnie jako osoby mającej problemy ze wzrokiem, było lekkim utrudnieniem czytanie tego typu czcionki. Jednak plusem tego wydania jest fakt, iż tekst został urozmaicony poprzez zdjęcia z teatru planów zdjęciowych.

Podobało mi się też to, że autor skupił się z dużej mierze na karierze Pani Ireny. Nie wnikał głęboko w jej życie prywatne i nie zagłębiał się w treści które nie powinny być podane do informacji publicznej. Wiadomo, że nikt nie chciałby by jego tajemnice dotarły do szerokiego grona osób.

Książka o Irenie Kwiatkowskiej jest niewątpliwie dobrą książką dla osób które interesują się polskim kinem, jego historią i postaciami z nim związanymi. Dla osób mniej zainteresowanych będzie to ciekawa lektura o niesamowitej i inspirującej kobiecie. Jedno jest pewne- nie rozpoczynajcie czytania nie wiedząc kim jest Irena Kwiatkowska! :)

Ocena: 7/10 

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Szelest

Komentarze

  1. Byłem przekonany, że to biografia, a jednak się pomyliłem. Jakoś nie ciągnie mnie do tej książki, ale kto wie ? Może kiedyś ją przeczytam ?
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie przepadam ani za typowymi biografiami, ani książkami podobnymi do tej - z ciekawostkami z życia sławnych. O wiele bardziej pochłaniają mnie książki akcji czy kryminały, te czytuję nagminnie ;)

    Zapraszam do mnie:
    http://www.nietylkobestsellery.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)