Morderstwo na Korfu- Alek Rogoziński



Tytuł: Morderstwo na Korfu
Autor: Alek Rogoziński
Seria:
Wydawnictwo: Melanż
Gatunek: Krymnał, Humor
Ilość stron : 304
O czym to jest?:
Joanna Szmidt wybiera się na Korfu- małą, spokojna grecką wysepkę. Zamierza tam skończyć swoja kolejna książkę. Spokój i odcięcie od świata, to to, czego teraz najbardziej potrzebuje. Zwłaszcza po ostatnich burzliwych wydarzeniach. Niestety nic nie dzieje się tak jakby tego chciała. Trafia do niewielkiego pensjonatu, wraz z grupką dość charakterystycznych ludzi. W dodatku właściciel, okazuje się bardzo wyjątkowym człowiekiem. Zamierza zafundować swoim wczasowiczom niesamowite atrakcje. Już pierwszego dnia Joanna natrafia na trupa. Jakie jeszcze atrakcje na nią czekają? Czy poradzi ona sobie bez asysty swojej menadżerki?
Moje refleksje :
Drugi tom o Joannie Szmidt jest jeszcze lepszy niż poprzedni! Co prawda spodziewałam się, że autor wykaże się podobnym stylem pisania, jak również ciekawą fabułą, jednak to, co mnie spotkało, przerosło moje oczekiwania! Na samy początku muszę nadmienić, że w „Morderstwie na Korfu” da się zauważyć znacznie większą humorystykę. Po pierwsze Joanna. Już sama jej postać jest ogromnie komiczna, a dodatkowo poznajemy fakty związane z jej przeszłością. Inni bohaterowie, zamieszkujący pensjonat, również są bardzo specyficzni. Namolna fanka Joanny czy małżeństwo o dużej różnicy wieku to tylko część z nich. Razem tworzą idealną komediową kombinację. Dodatkowo wydarzenia przedstawione przez autora, pokazują się świetnie skonstruowane, dzięki czemu poznając je, coraz bardziej zagłębiamy się w historii. Jest ona, pomimo nagromadzenia faktów i sporej ilości nowych bohaterów, łatwa i lekka. Czytałam ją z bólem głowy i w czasie nie najlepszego samopoczucia. I mimo tego, czas z nią spędzony wspominam bardzo mile. Zwroty akcji, jak i niespodziewane wydarzenia, jeszcze bardziej zachęcają do tej historii, a czyta się ją bardzo szybko. Jest jeszcze coś co mnie zachwyciło! Otóż autor nawiązał w pewnym momencie do jednego z moich ulubionych seriali i jego głównej bohaterki. Mowa tu o Co ludzie powiedzą i przeuroczej Hiacyncie Bukiet ( strona 81! ).  Zatem jestem ogromnie zadowolona z poznania tej części i już wyczekuję kolejnej :)

Ocena: 10/10


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuje Autorowi.

Komentarze

  1. Kryminałów nie czytam, chyba że bardzo kuszą :D
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czemu trochę kojarzy mi się to z detektywem Monkiem. Chyba przez to, że gdzie Monk tam trup, nieważne gdzie się pojawi ;) Po opisie "Morderstwa na Korfu" troszeczkę mi się skojarzyło :) Pierwszy tom dodałam do mojej listy książek do przeczytania. Jest dostępna w mojej bibliotece więc na pewno kiedyś wypożyczę. Pozdrawiam :)

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kryminały, więc koniecznie muszę sobie zapisać ten tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem przekonana, co do tej serii...

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę polować na tę książkę, jest idealna do moich poniedziałków ze zbrodnią w tle :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)