Kucz niebios- James Frey, Nils Johnson-Shelton


Tytuł: Kucz niebios
Autor: James Frey, Nils Johnson-Shelton
Seria: Endgame tom 2
Wydawnictwo: SQN
Gatunek: Science fiction, Young adult, Dystopia, Młodzieżowa
Ilość stron : 512
O czym to jest?:
Klucz Ziemi został już odnaleziony, teraz czas na Kucz Niebios. Gracze i tym razem nie wiedzą gdzie go szukać i w jakiej postaci jest owy przedmiot. Z pozostałej dziewiątki tylko jedna osoba ma szansę na wygraną. CIA dociera do Aisling stawiając jej nietypową propozycję. Wiedzą oni o grze jaka odbywa się między naszymi bohaterami i mają swoją wizję rozwiązania tej sprawy. Jak wiele tajemnic zostanie odkrytych i kto stanie się ofiara a kto oprawcą?
Moje refleksje :
Mówi się zwykle że to pierwszy tom z serii jest najlepsza, I w wielu przypadkach ta teza się potwierdza. Jednak jeśli chodzi o „Endgame”, jest zupełnie inaczej. Muszę przyznać, iż jestem zachwycona „Kluczem niebios”. Książka ta podobała mi się o wiele bardziej niż pierwszy tom. A dlaczego? Już tłumaczę.
Przede wszystkim sama fabuła dużo bardziej wciąga. Może to wynika z faktu, iż po części znamy już sens całego Endgame i mamy jakikolwiek ogląd na całą historię. Mimo tego, że autor często „skakał” pomiędzy bohaterami i wątkami z nimi związanymi, można było łatwo pojąć cała książkę i świetnie odnaleźć się w historii. Dzięki temu dużo łatwiej było czytać książkę i przezywać wszelkie wydarzenia.
Jeśli chodzi o samych bohaterów, to tu jest wielka poprawa. W pierwszej części miałam problem z odróżnianiem ich od siebie. Część prezentowała się bardzo podobnie lub zwyczajnie i nijako. Tutaj jednak, Każdy z nich wyróżniał się pewnymi odrębnymi cechami i stylem. Przez to czytało się dużo łatwiej i sprawniej. Co prawda mój faworyt/ka całego tego wyścigu pozostał taki sam/a, ale zmieniło się moje postrzeganie części postaci, a niektóre polubiłam, a niektóre wręcz przeciwnie.
Podsumowując, jeśli znasz pierwszą część i nawet nie jesteś specjalnie zadowolony/a z tej książki, mimo to musisz koniecznie sięgnąć po Klucz niebios. Z pewnością się nie zawiedziesz. Twoja ocena całej serii może tylko wzrosnąć i będziesz chcieć więcej. Pozostaje nam tylko czekać na trzecią część!


Ocena: 9/10

Seria „Endgame”
1.Wezwanie
2. Klucz niebios

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuje wydawnictwu Sqn 
http://www.wsqn.pl/

Komentarze

  1. Wow bardzo wysoka ocena :) muszę w takim razie niedługo chwycić po drugi tom Endgame:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś skusze się na tom pierwszy, aczkolwiek wątek s-f jakoś mnie zniechęca do serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pierwszy tom na półce, ale póki co jakoś nie mam ochoty na tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedy w końcu przeczytam pierwszy tom skuszę się na ten :P
    Pozdrawiam i zapraszam na konkurs, Julka z bloga karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam Endgame ale jakoś mnie nie ciągnie do tej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem świeżo po lekturze pierwszego tomu Endgame. Podobał mi się, jednak nie był jakiś zachwycający :D Tak czy inaczej, po Twojej recenzji, jestem pewien, że sięgnę także po kolejną część :)
    A tak poza tym, to nominowałem Cię do LBA: http://mybooktown.blogspot.com/2015/12/liebster-blog-award-4-i-5.html Jeśli masz czas i ochotę, to będzie mi bardzo miło jak go u siebie wykonasz :)

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)