Kim jesteś Sky?- Joss Stirling



Tytuł:Kim jesteś Sky?
Autor: Joss Stirling
Seria: Saga o braciach Benedictach tom 1
Wydawnictwo: Akapit Press
Gatunek: Fantasy, Paranormal, Paranormal romance, Young Adult, Romans, Młodzieżowa
Ilość stron : 384
O czym to jest?:
Sky przeprowadza się z Anglii do Stanów, wiąże się to ze zmianą szkoły, otoczenia, a także i przyjaciół. Poznaje między innym Zeda, chłopaka, który już od pierwszego spojrzenia nie przypada jej do gustu. Mimo to, los splata ich drogi ze sobą. Dlaczego? Istnieje bowiem taka możliwość,że chłopak potrafi się komunikować z nią za pomocą myśli. Dzięki temu dziewczyna dowie się wilu rzeczy na temat jej samej, jej pochodzenia oraz świata, o którym nie miała dotąd zielonego pojęcia. W miarę rozwoju wydarzeń w jej życiu zmieni się wiele i okaże się ono o wiele mniej bezpiecznie, niż było dotąd. Czy watro jest zatem poświęcić ciepło i spokój domowego domu w imię uczucia i poznania prawdy?
Moje refleksje :
Początkowo myślałam, że książka będzie typowym romansem. O jak bardzo się myliłam! Okazała się bardzo wciągającą lekturą pełną zaskoczeń i zwrotów akcji, oraz świetnie zapowiadającą rozpoczynającą się dla mnie serię.
Przede wszystkim urzekła mnie zaskakująca fabuła. Jak już powiedziałam spodziewałam się romansu i początkowo taki otrzymałam. Wydarzenia zapowiadały bowiem wątek miłosny pomiędzy bohaterami, który przerodził się jednak w niesamowitą paranormalną historię. I choć pomysł komunikacji za pomocą myśli, został już użyty w literaturze wiele razy, to tutaj jego zastosowanie wydaje się unikalne. I choć nie wiem co jest tego powodem, to pochwalam decyzję autorki o zastosowaniu tego pomysłu. Występuje też wiele innych środków fantastycznych jednak nie chcąc spoilerować, nie wymienię ich. Muszę jednak przyznać, że okazały się równie dobrymi i ciekawymi pomysłami. Jednak samo rozkręcenie historii lekko poległo. Przez cały początek miałam wrażenie iż historia będzie zbyt idealna, wręcz cukierkowa. Na szczęście dokładnie w momencie, w którym zaczęłam tracić nadzieję, cała fabuła zaczęła się zmieniać. Akcja zaczęła nabierać tempa, a nowe wątki zaczęły się rozwijać. Jednym słowem po lekkim kryzysie nastąpiła miła odmiana i książka zachwyciła mnie swoja fabułą.
Sky jako bohaterka jest przemiła postacią. Naprawdę, bardzo ją polubiłam i jest to jedna z tych, które z chęcią poznałabym w realnym świecie. Mimo, iż była dość typową nastolatka, to jej przebojowość i umiejętność logicznego myślenia powodowała, iż odbierałam ją bardzo pozytywnie. Zed sam w sobie wydawał się tajemniczym i bardzo przystojnym osobnikiem, który z biegiem wydarzeń nabierał kolorów i coraz bardziej interesował swoją osobowością. Relacje owych bohaterów między sobą oraz  innymi postaciami zostały również pieczołowicie dopracowane.  Były stosowne do wieku bohaterów, zatem idealnie wpasowywały się w całość. Miedzy młodymi nie brakowało humoru, a rozmowy rodziców i ich dzieci były pełne sporów czy niesnasek.  W miarę zagłębiania się w historię  poznajemy postacie głębiej i większość z nich jesteśmy w stanie polubić.
Zatem, cała książka prezentuje się bardzo pozytywnie, mimo jednej wady. Zarówno bohaterowie jak i fabuła idealnie się dopełniały, a sama autorka wykazała się ciekawą kreacją świata i umiejętnością zaciekawienia czytelnika swoim dziełem. Czyli? Polecam, gorąco!

Ocena: 9/10
Seria" Saga o braciach Benedictach''
1. Kim jestes Sky?
3.Znajdę cię Crystal.


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Akapit Press 

http://www.akapit-press.com.pl/

Komentarze

  1. Z książek od wydawnictwa Akapit Press czytałam tylko słynną serię Jeżycjada, nie mam więc pojęcia, jak to u nich jest z innymi powieściami. Ale fabuła tego tytułu brzmi całkiem sensownie, no i kusi okładką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od dawna chcę się zaopatrzyć w tę trylogię, ale jakoś zawsze jest "coś". Pozdrawiam ;*


    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytalam i książka była bardzo przyjemna, a pozostałe części grzecznie czekają na półce na swoją kolej :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przeczytać tą książkę koniecznie :D
    Pozdrawiam, Julka z bloga karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam już 2 pierwsze tomy tej serii i trzeci czeka w czytniku na swoja kolej. Również bardzo przyjemnie wspominam "Kim jesteś, Sky?". Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że poza romansem mogę spodziewać się zmiany biegu wydarzeń i zmieniającego się tempa. Bardzo mi to odpowiada więc może się skuszę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaciekawiłaś mnie tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna saga. Bracia Benedict skradną Wasze serca i już go nie oddadzą! Polecam! ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)