Coś mojego- Marci Lyn Curtis

Tytuł: Coś mojego
Autor: Maci Lyn Curtis
Wydawnictwo: Amber
Gatunek: Młodzieżowa, Young Adult
Ilość stron : 304
O czym to jest?:
Maggie jest niewidoma od kilku miesięcy. Dopiero uczy się na nowo poznawać otaczający ją świat. Pomagają jej w tym odpowiedni specjaliści, dzięki którym ma na nowo stanąć na nogi. Po wyjściu z wizyty u jednego z nich, dziewczyna zderza się z jego siostrzeńcem- Benem. Upadek, który jest tego wynikiem, nie wydaje się niczym specjalnym, ale to tylko pozory. Dziewczyna podnosząc się z podłogi, zauważa, że widzi sprawcę tego czynu. Jest tym faktem ogromnie zszokowana, a to tylko początek z serii dziwnych zdarzeń, jakie ją spotkają.
Moje refleksje :
Książka jest typowa młodzieżówką. Mamy nastolatkę z pewnym problemem, którą spotyka bardzo nietypowa sytuacja. Co ważne czyta się ją łatwo i szybko, a treść można zostawić w dowolnym momencie, po czym do niej wrócić pamiętając wszystko, co działo się do tej pory.
Sam pomysł autorki na książkę jest po części typowy i nietypowy. Typowe jest pokazanie bohaterki z jakimś problemem fizycznym, tu jest to brak wzroku. Natomiast niezwykłe jest jej częściowe odzyskanie wzroku. Będzie ona widziała bowiem tylko w obecności Bena. Dlaczego? Przekonacie się jak przeczytacie!
Dodatkowo fabuła została skonstruowana bardzo przemyślanie. Co ważne autorka nie skupia się tylko na wątku Maggie, ale rozbudowuje inne postaci. Możemy głęboko poznać ich historię jak i emocje. Wiele elementów jest tu dopracowanych w największym stopniu, niestety nie mogę zdradzić o co konkretnie chodzi,bo zdradziłabym cały sens książki.
Jeśli już o bohaterkach mowa, muszę tu powiedzieć, że co do głównej z nich mam mieszane uczucia. Jednocześnie ją rozumiem i współczuję, gdyż sama mam kłopoty ze wzrokiem i wiem jak ciężkie to jest. Nie podoba mi się jednak klika jej decyzji,a wręcz uważam je za głupie i dziecinne, co działa ujemnie na ocenę tej postaci. Z kolei Ben to uroczy dziesięciolatek, którego z wielką chęcią bym adoptowała. Jak na swój wiek wykazywał się on wielką mądrością jak i rozwaga, a także umiał pokazać wielką gamę emocji.
Jednym słowem, jest to kolejna pozycja na liście „must have” każdej nastolatki. Idealnie wprowadza w klimat wydarzeń, pozostawia po sobie wiele emocji i zmusza do refleksji. Niejednokrotnie bawi, szokuje czy wzrusza. Idealna książka !


Ocena: 9/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Amber

Komentarze

  1. Fajna okładka :) Treść tez wydaje się ciekawa :)
    Pozdrawiam,
    Książkomania

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna okładka :* Książkę postaram się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Przyznaje, że nie czytałam jeszcze o niewidomych bohaterach, więc z chęcią się z nią zapoznam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O zainteresowałaś mnie tą książką z opisu ciekawie się zapowiada muszę poszukać ją w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka choć jest młodzieżówką jak najbardziej trafia w mój gust - choć wiekowo nie powinna - Lubię powieści NY więc wpisuje na listę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem do końca przekonana do niej. Jednak w ostatnim czasie szukam podobnych lektur, więc raczej dam jej szansę ;)
    Pozdrawiam :)

    http://lustrzananadzieja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. U Ciebie książka wypada ciekawie, ale wciąż, to Amber, więc tytuł ląduje na końcu potencjalnej listy.
    Pozdrawiam serdecznie ;)
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli idealna książka, to cóż można dodać więcej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)