Gregor i niedokończona przeopowiednia - Suzanne Collins



Tytuł: Gregor i niedokończona przepowiednia
Autor: Suzanne Collins
Seria: Kroniki podziemia
Wydawnictwo: IUVI
Gatunek: Fantasy, Młodzieżowa, Przygodowa
Ilość stron: 368
O czym to jest?:
Gregor ma dziesięć lat. Mieszka z matką, siostrami i chorą babcią. Jego ojciec dwa lata temu zniknął. Pewnego dnia chłopiec robiąc pranie, razem ze swoją młodsza siostrą trafia do podziemnego świata. Kraina ta, pełna jest przeogromnych stworzeń, jak pająki czy szczury wielkości dorosłego człowieka. Ludzie mieszkający tam, są dość dziwni i zarazem wyjątkowi. Nasi bohaterowie próbują wydostać się z tej przedziwnej krainy. Zostają jednak wplątani w wojnę toczącą się pomiędzy ludźmi, a szczurami. Zaczyna się wielka podróż i walka na śmierć i życie.
Moje refleksje :
Debiut Suzanne Collins, jakim jest ta książka, okazuje się strzałem w dziesiątkę. Po pierwsze historia. Jest ona dość oryginalna choć podczas czytania miałam wrażenie, iż gdzieś już słyszałam/czytałam podobną. Mimo wszystko sama fabuła była według mnie była bardzo wciągająca i pochłaniająca. Każdy jej element był dla mnie zrozumiały, a główny wątek bardzo wyrazisty i istotny w całej fabule. Nie zabrakło momentów grozy czy tych z dużą ilością śmiechu. Styl, jakim książka została napisana, był bardzo prosty i przystępny. Bohaterowie okazali się ogromnie zaskakujący i ciekawie przedstawieni. Ich wybory często mnie zaskakiwały mnie, jak również szokowały. W całości jednak bardzo mi się to podobało i mile wspominam czas spędzony z tą książką. Nie mogę też nie wspomnieć o stronie technicznej tej książki. Wykonano ją bardzo starannie i podczas czytania nawet nie zrobiło mi się jedno zagięcie przy czytaniu, co zdarza się przy wielu innych książkach. Okładka, również bardzo mi się spodobała. Idealnie oddaje klimat historii, a dodatkowo te litery się błyszczą. Polecam ją każdemu.

Ocena: 9/10

Seria „Kroniki podziemia”
1. Gregor i niedokończona przepowiednia


Za możliwość przeczytania serdecznie dziekuję wydawnictwu IUVI
http://iuvi.pl/

Komentarze

  1. widzę, że książkę muszę wpisać na listę czytelniczą. Lubie takie opowieści

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Z chęcią bym przeczytała, bo Igrzyska śmierci mam już za sobą i strasznie mi się spodobały ;)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Autorka zachęca,ale nie wiem czy to do końca moje klimaty.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachęciłaś mnie i być może się skuszę.

    http://diamentowe-slowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostałaś nominowana do LBA, szczegóły u mnie. Zapraszam.

      http://diamentowe-slowa.blogspot.com/2015/06/liebster-blog-award.html

      Usuń
  5. Książka muszę przyznać jest świetna . Lekko się czyta, styl zupełnie inny niż w "Igrzyskach Śmierci", co mnie pozytywnie zaskoczyło. Dodatkowym atutem książki jest to, że była debiutem Susan Collins, więc każdy fan autorki powinien się koniecznie do niej dorwać . ;) http://recenzje-z-nibylandii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze powiedziawszy, nie widziałam, że Suzanne Collins napisała coś poza słynną trylogią... Ale pomimo dużej sympatii do "Igrzysk... " to niestety nie moje klimaty, więc spasuję.

    Pozdrawiam, Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że to jest jedna z takich książek dla młodszych czytelników z ciekawymi przygodami. Chyba się skuszę na tę powieść kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka już czeka na półce i wkrótce się za nią zabieram :)

    someculturewithme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsza część widzę bardzo ciekawa i robi apetyt :)
    pasjanaszymzyiem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)