Szkoła latania- Sylwia Trojanowska



Tytuł: Szkoła latania
Autor: Sylwia Trojanowska
Seria: Szkoła latania tom 1
Wydawnictwo: Videograf
Gatunek: Młodzieżowa, Romans, Young Adult
Ilość stron : 288
O czym to jest?:
Kaśka jest nastolatka pełna kompleksów. Nie ma się czemu dziwić. Dziewczyna jest otyła, ma tylko jedną przyjaciółkę, a w szkole jest dręczona przez typowe „plastiki”. Nie załamuje się jednak. Kiedy uświadamia sobie, jak wielki problem ma ze swoimi kilogramami, stara się coś z tym zrobić. Trafia w ręce ekscentrycznej specjalistki od odchudzania, która całkowicie zmieni jej życie. Dodatkowo jej serce zaczyna bić w zupełnie innym rytmie, gdy poznaje pewnego chłopaka. Czy jednak pierwsze zauroczenie będzie pozytywnym uczuciem?
Moje refleksje :
Od tej książki nie wymagałam wiele. Może przez to, że jest to polska literatura, a może dlatego, że okładka mnie nie zachwyca. Historia, jednak jaką poznałam, ogromnie mnie zaskoczyła i pochłonęła. Muszę tu zaznaczyć, że nie jest to typowa historia o odchudzaniu, jakich na rynku jest wiele. Ta jest wyjątkowa. Dlaczego? Już piszę!
Fabuła niesamowicie wciąga. Jest pełna zwrotów akcji, momentów, które mnie szokowały, choć były też takie, które mnie rozbawiły. Początkowo spodziewałam się typowej, jak już pisałam, książki o dziewczynie, która się odchudza i w końcu staje się bardzo szczupłą atrakcyjną nastolatką. Kaśka ma jednak sporo problemów. Wspiera ją jedynie matka i przyjaciółka. Reszta rodziny wręcz neguje jej pomysł, co jest dla dziewczyny druzgocące. Akcja rozwija się miarowo, jest bardzo lekka i przyjemna. Idealnie nadaje się do czytania z nocy, jak i w dzień, gdyż nie wymaga wielkiego zaangażowania się w fabułę, Jeśli już o fabule mowa, to bardzo podobało mi się to, że autorka nie skupiła się tylko na postaci Kaśki i jej historii, ale także rozwinęła inne jak np. jej przyjaciółkę. Atmosfera jaka stworzyła autorka, powodowała, że książkę czytało się bardzo szybko. A moja fascynację podsyca fakt, iż zapowiada się druga część.
Kaśka jest ciekawą bohaterką z która naprawdę można się utożsamiać. Przedstawiona jest dokładnie i im dalej ją poznawałam, tym bardziej ją lubiłam. Pozostali bohaterowie o dziwo też są pokazani we właściwy sposób. Ci, którzy mieli nas denerwować, świetnie spełniają swoją funkcję, a ci, który mają rozbawiać, również odnajdują się w powierzonym zadaniu. Naprawdę nie ma się tu do czego przyczepić.
Według mnie ta książka może śmiało równać się z zagranicznymi hitami. Gdyby zmienić imiona i przetłumaczyć na język angielski, jestem pewna, że stałaby się hitem, niejednego kraju. Co mi pozostało? Oczekiwać w napięciu kolejny tom, bo ta historia nie może się tak skończyć!

Ocena:10/10

Seria "Szokoła latania"
1. Szkoła latania

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Videograf
http://www.videograf.pl/index.php

Komentarze

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)