Lek na śmierć- James Dashner


Tytuł: Lek na śmierć
Autor: James Dashner
Seria: Więzień labirtyntu tom 3
Wydawnictwo: Papierowy księżyc
Gatunek: Fantasy, Młodzieżowa, Antyutopia
Ilość stron : 388
O czym to jest?:
Thomas wie, że DRESZCZowi nie można ufać, ale oni twierdzą, że czas kłamstw już się skończył, że zgromadzili w toku Prób wszystkie dane, jakie dało się zebrać, a teraz chcą przywrócić Streferom pamięć, bo potrzebują ich pomocy w ostatecznej misji.Streferzy muszą dobrowolnie pomóc uzupełnić mapę, która pozwoli stworzyć lek na Pożogę.DRESZCZ nie wie jednak, że stało się coś, czego żadne Próby i żadne Zmienne nie pozwoliłyby przewidzieć. Thomas przypomniał sobie dużo więcej, niż przypuszczają.I wie, że nie może wierzyć w ani jedno słowo z tego, co twierdzi DRESZCZ.Czas kłamstw już się skończył. Ale prawda jest bardziej niebezpieczna, niż Thomas kiedykolwiek mógł sobie wyobrazić.Czy ktokolwiek przetrwa poszukiwania leku na śmierć? ( lubimyczytac.pl)
Moje refleksje :
Książka jest bardzo dobrym dopełnieniem całej serii. Mimo że czytając ją, nie bardzo pamiętałam, jak kończy się poprzednia część. Cała historia jednak bardzo mnie zaciekawiła, gdyż akcja nawet na moment nie spowalniała. Cały czas coś się dzieje i nie ma możliwości oderwania się od akcji.
Takie poprowadzenie fabuły niestety nie bardzo mi się podobało. Skierowanie Thomasa i jego przyjaciół w takim kierunku było dla mnie trochę nużące, jednak jak już pisałam, wartka akcja wszystko nadrabiała. W pewnych momentach książka wciągała, szokowała czy nawet przerażała.
Bohaterowie zbyt wiele się nie mienili w stosunku do innych części. Można jednak zauważyć, że odrobinę wydorośleli i zmądrzeli. Relacje między nimi stale się zmieniają, a emocje jakie odczuwają, są pełne ekspresji i wiarygodności.
Co ważne przy książce nie można się nudzić. Stale coś się dzieje, a historia jest pełna tajemnic i niepewności. Do samego końca nie wiadomo jaka będzie finalna wersja książki. Jeśli już o zakończeniu mowa, to od wielu osób słyszałam, że nie podobało im się ono. Jednak mi bardzo przypadło do gustu. Było przede wszystkim nieprzewidywalne i lekko druzgocące.


Ocena: 7/10 
Seria "Więzień labiryntu" 

1.Więzień labiryntu 
2. Próby ognia
3. Lek na śmierć

Komentarze