Podróż na operiona - Aneta Skarżyński


Tytuł: Podróż na Operiona
Autor: Aneta Skarżyński
Wydawnictwo: Psychoskok
Gatunek: Fantastyka, Humor
Ilość stron: 310
O czym to jest?:
Podróż na Operiona przesycona sensacjami, aferami, zakulisowymi tajemnicami - nierzadko o kryminalnym lub erotycznym zabarwieniu - przenosi czytelnika w świat postaci powszechnie znanych z historii sztuki, lecz tym razem ukazanych w fantastycznej scenerii galaktyki Operiona. Opisane w prosty i humorystyczny sposób perypetie artystów sprawiają, iż czytelnik w geniuszu dostrzega również zwykłego śmiertelnika. I o to właśnie chodzi! Czas, by opera zdjęła napudrowane peruki, koturny, pióra, woale, krynoliny, maski i ukazała swe prawdziwe, nierzadko zabawne oblicze.

Moje refleksje: 
Do tej książki zabierałam się dość długo. Czemu? Tak po prostu wyszło. A czy spotkanie z nią było wartościowe i godne zapamiętania? Po części tak. Ale nie do końca. Zacznijmy od początku.

Książka jak się okazuje nie do końca wpasowała się w moje gusta. Owszem, działo się tu dużo, ale w zbyt małym przedziale czasu. Czasami czułam się wręcz przytłoczona ilością informacji które do mnie docierają. I choć samo połączenie erotyki, kryminału i fantastyki było interesujące, a także sprawiało wrażenie wyjątkowości, to są pewne aspekty, które mnie odsuwają od całej książki. Jak już pisałam występował tu nawał zdarzeń. Dodatkowo niektóre motywy, nie były w pełni wykorzystane. Raz nawet dopatrzyłam się podobieństwa do jednej ze znanych serii młodzieżowych. Ale to pewnie tylko moje subiektywne i naciągane zdanie.

Podobało mi się natomiast wykorzystanie motywu muzyki i opery. To ciekawe i jak dotąd dla mnie bardzo nietypowe rozwinięcie tego tematu. Ogromnie ciekawie poprowadzone, a momentami zaskakujące. Wielki plus dla autorki za ten pomysł.

Bardzo interesująca jest też strona graficzna książki. Okładka, choć niezbyt wyjątkowa i zapadająca w pamięć, jest odpowiednia do treści książki. Z kolei wyjątkowe są te grafiki, które są w środku, są po prostu bajeczne. W dodatku stworzone przez samą autorkę! Ogromne brawa za jej talent!

Jeśli chodzi o wydanie książki, w zasadzie nie  mam zastrzeżeń. Z kolei treść pozostawia troszkę do życzenia. Jak już wcześniej wspomniałam, czasem łatwo było się pogubić  w tym co prezentuje autorka. Nie mniej jednak, same jej pomysły były bardzo dobre.

Ocena: 6/10

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Psychoskok

Komentarze

  1. Nie dla mnie ksiązka. Nie zaciekawia mnie opis, okładka też nie przyciąga większej uwagi. Trudno.
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)