Ogień i woda - Vicoria Scott



Tytuł: Ogień i woda
Autor: Victoria Scott
Seria: Ogień i woda tom 1
Wydawnictwo: Iuvi
Gatunek: Młodzieżowa, Fantasy, Antyutopia
Ilość stron: 368
O czym to jest?:
Tella do tej pory wiodła spokojne bostońskie życie do momentu choroby jej brata. Cody choruje, a żaden lekarz nie potrafi powiedzieć co mu jest, a tym bardziej mu pomóc. Rodzice dziewczyny postanawiają przenieść się do Montany, gdyż uważają, iż świeże powietrze wpłynie pozytywnie na stan zdrowia chłopca. Pewnego dnia Tella otrzymuje informację, iż może zdobyć substancję, która leczy każdą chorobę. Dziewczyna godzi się na to, nie wiedząc jeszcze, co ją czeka. Piekielny wyścig, w jakim musi wziąć udział prowadzi przez cztery etapy: dżunglę, pustynię, ocean i góry. Na starcie każdy uczestnik dostaje jajo, z którego ma wykluć się jakieś zwierzę. Zaczyna się wyścig na śmierć i życie. Niestety nie wszyscy wrócą szczęśliwi. Niestety nie wszyscy wrócą.
Moje refleksje :
Po pierwsze okładka! Jest niesamowita! Magnetyzuje i zachwyca! Moja przyjaciółka, gdy zobaczyła ją u mnie, powiedziała: nie ważne, o czym ta książka jest, ale muszę ją przeczytać! I choć nie powinno się oceniać książki po okładce, ale tę zasadę w tym przypadku można złamać. Zaczynając od fabuły, lekko przypomina mi ona „Igrzyska śmierci”, lecz to podobieństwo jest naprawdę minimalne. Autorka wykazała się sporą pomysłowością i wykreowała bardzo ciekawy świat, bazując na świecie realnym. Ciekawy pomysł ze zwierzętami towarzyszącymi uczestnikom, wpłynął bardzo pozytywnie na całą tę historię. Bohaterowie mimo swej nieobliczalności zachowują swoją odrębność i charakter. W tym tomie poznajemy dwa pierwsze etapy Wyścigu. I jeśli chodzi o dżunglę, została ona idealnie pokazana jako miejsce niebezpieczne i niepewne. Natomiast co do pustyni mam pewien niedosyt. Według mnie można było lepiej ukazać swoista naturę tego miejsca. Jednak jeśli chodzi o pomysłowość uczestników, dotyczącą przetrwania , jest po prostu idealna..Fantastyczne jest też to, iż nic nie dzieje się bez przyczyny. Przepięknie pokazano więź łączącą rodzeństwo, a lekki wątek miłosny wpleciony w o wszystko, idealnie dopełnia całości. Jestem ogromnie zadowolona, iż poświęciłam swój czas tej książce i już nie mogę się doczekać, kiedy w moje ręce trafi druga część. 
 
Ocena: 9/10



Seria „Ogień i woda”
1.Ogień i woda


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu IUVI
http://iuvi.pl/

Komentarze

  1. Nie czytałam tej książki, ale z Twojego wpisu wynika, że jest warta poznania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie + pozytywna recenzja = must have :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka rzeczywiście zachwyca :) Nie czytałam "Igrzysk Śmierci", więc gdybym kiedyś skusiła się na "Ogień i wodę" to podobieństwa nie zobaczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niedawno zakupiłam tą książkę i teraz stoi sobie w kolejce na przeczytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam, ale masz rację, ta okładka jest wspaniała i zachwyca. Właśnie przez wzgląd na nią, z chęcią sięgnę po tą akurat pozycję :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Opis średnio mnie zainteresował, bo skojarzył mi się z ''Igrzyskami...'', które teraz czytam. Może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nominowałam cię do LBA, więcej szczegółów - http://withcoffeeandbooks.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-4-i-5.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świętna okładka! Bardzo mi się podoba i idelanie pasuje do tytułu, który słyszę/widzę pierwszy raz w życiu! :D
    http://mianigralibro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakoś nie specjalnie mnie zainteresowała. Raczej nie sięgam po tego typu książki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tak wielką ochotę na tę powieść! Tylko jak tu ją dorwać w swoje łapki?

    http://przystanek-bookstock.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. To połączenie igrzysk śmierci i pokemonów oraz jakiejś tam jeszcze książki

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka jest super i szczerze ją polecam . Jest niesamowita , a zawarte w niej postacie potrafią zachwycić . Od kilku miesięcy czekam na drógą część pt. ' Kamień i Sól ' .

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam tej książki, bo nadal nie ma jej w bibliotece. A tak chciałabym ją bardzo przeczytać. :( A tuż tuż druga część wyjdzie.. ;(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)