Dziedzictwo - C.J. Daugherty



Tytuł: Dziedzictwo
Autor: C.J.Daugherty
Seria: Nocna szkoła tom 2
Wydawnictwo: Otwarte
Gatunek: Młodzieżowa, Young Adult
Ilość stron: 400
O czym to jest?:
Allie po przerwie powraca do Crimerii, rozpoczynając nowy semestr nauki. Jednaj jej powrót do szkoły jest przedwczesny. Dlaczego? Ktoś ją śledzi... Ktoś zagraża jej życiu.... Domyślasz się o kogo chodzi? W tym samym czasie rozgrywają się problemy miłosne głównej bohaterki. Carter czy Sylvian? Kto jest jej bliższy? A kto ją okłamuje? W Crimerii jest tajemniczy szpieg, a Allie dołączając do Nocnej szkoły, stara się odkryć kim on jest. Do tego wszystkiego dochodzi tajemnica rodziny dziewczyny? Jaki jest ten skrywany sekret? Jak wiele zmieni w jej życiu?
Moje refleksje :
Do książki podchodziłam dość niepewnie. Słyszałam bowiem, że jest sporo gorsza od swojej poprzedniej części. Opinie te okazały się jednak mylne. Książka jest równie dobra co jej poprzedniczka. Byłam zatem mile zaskoczona. Fabuła była niesamowicie dobrze rozbudowana, działo się w niej bardzo dużo i nie było momentu, w którym nie oczekiwałabym na rozwinięcie któregoś z wątków lub wyjaśnienie sytuacji. W wielu momentach po prostu zatapiałam się w historię i przenosiłam się do Crimerii razem z jej bohaterami. Co prawda zachowanie głównej bohaterki kilka razy mnie wręcz irytowało, jednak w całości ją polubiłam. Jej problemy miłosne pokazane były w bardzo dobry i jednocześnie pokręcony sposób. Do samego końca miałam nadzieję, iż ta sytuacja będzie wyglądać inaczej, zatem napięcie trwało przez cały czas. Świetnie została przedstawiona idea przyjaźni pomiędzy nastolatkami. Czytając te fragmenty, przypominałam sobie wiele sytuacji związanych z moimi przyjaciółkami. W wielu momentach byłam wręcz rozbawiona zaistniałą sytuacja, lecz zdarzały się też momenty grozy. Za chwilę zaczynam trzeci tom i już nie mogę się doczekać, co tam zastanę.

Ocena: 9/10

Seria „Nocna szkoła” 
  1.  Wybrani
  2.  Dziedzictwo
  3.  Zagrożeni
  4.  Zbuntowani
  5.  Niezłomni
 lubimyczytac.pl

Komentarze

  1. Tej części nie czytałam, jeszcze :P Pierwsza bardzo mi się podobała i mam nadzieję, że druga spodoba mi się tak samo, a nawet jeszcze bardziej niż pierwsza :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem przekonana, co do tej serii, kiedyś usłyszałam negatywną opinię o niej i chyba we mnie pozostała, bo unikam jej jak ognia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam różne opinie na temat tej serii, ale na pewno ją przeczytam. Niestety, pierwszy tom został pożyczony z biblioteki i póki co nie oddany :c

    OdpowiedzUsuń
  4. A dla mnie ta seria jest zła :( Należę do grona osób, które uważają, że drugi tom jest gorszy od pierwszego. To spowodowało, że już nie sięgnę po część trzecią.

    OdpowiedzUsuń
  5. Musiałabym zapoznać się z jedynką, by oceniać, na razie do YA mnie nie ciągnie, więc nie stanie się to w niedalekiej przeszłości.

    http://leonzabookowiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś przeczytałam pierwszą część, ale kompletnie nic z niej nie pamiętam, a ty dzięki tej recenzji przypomniałaś mi o tej serii i znowu nabrałam ochoty by ją przeczytać :)

    http://diamentowe-slowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja znajduję się w grupie osób, którym "Dziedzictwo" nie przypadło do gustu. Irytowała mnie Allie, Sylvain, a nawet Carter. Ale za to trzecia część jest o wiele lepsza :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety już nie pamiętam, na którym tomie skończyłam czytanie- powód? Brak dostępu do książki (pożyczałam od koleżanki). Ech.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tę serię. Niedługo zabieram się za ostatni tom :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Również oceniłam na 9:) Niestety następne tomy już nie mają takiego klimatu:(((

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam jeszcze tej serii ale jestem jej bardzo ciekawa. Muszę w końcu się za nią zabrać ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej! Nominowałam Cię do Liebster Blog Award :) Mam nadzieję, że odpowiesz na moje pytania.
    http://ksiazkowe-tajemnice.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie interesują mnie problemy miłosne bohaterki, więc raczej nie przeczytam żadnej części tego cyklu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)