Moja Lady Jane - Cynthia Hand, Brodi Ashton, Jodi Meadows


Tytuł: Moja Lady Jane 
Autor: Cynthia Hand, Brodi Ashton, Jodi Meadows
Wydawnictwo: SQN
Gatunek: Fantasy, Młodzieżowa, 
Ilość stron: 400
O czym to jest?:
Jane Grey. Książka Moja Lady Jane autorstwa Cynthii Hand, Brodi Ashton i Jodi Meadows to jedyna w swoim rodzaju opowieść fantasy osadzona w tradycji ustanowionej przez Narzeczoną dla księcia Williama Goldmana, której bohaterami są król niespecjalnie garnący się do królowania, jeszcze mniej garnąca się królowa i szlachetny rumak, a która nie grzeszy przesadnie nabożnym szacunkiem dla źródeł historycznych. Bo czasem nawet historii trzeba nieco pomóc. Szesnastoletnia Lady Jane Grey, mająca niebawem wyjść za zupełnie obcego mężczyznę, wplątuje się w konspirację, celem której jest obalenie jej kuzyna, króla Edwarda. Ale Jane nie zawraca sobie głowy takimi błahostkami, skoro ma niebawem zostać królową Anglii. (lubimyczytac.pl)

Moje refleksje: 
Wokół tej książki krążą dwie opinie. Jedni ją uwielbiają, z kolei inni uważają za kompletną porażkę. Dlatego też, postanowiłam wyrobić swoją opinię na jej temat. Bo czemu by nie? Zwłaszcza, iż opis wydawał mi się naprawdę ciekawy i dający spore możliwości.

I prawdą jest to,że od samego początku, książka była dla mnie bardzo wciągająca. Podobał mi się fakt wprowadzenia do całości elementów zwierzęcych. Co przez to rozumiem? Mam tu głównie na myśli fakt, iż istnieją osoby, mające zdolność zmiany w jakieś zwierzę. To dało autorkom ogromne  pole do popisu, którego raczej nie wykorzystały. Uważam, że można było dzięki temu dużo ciekawiej poprowadzić niektóre wątki, dzięki czemu całość byłaby bardziej interesująca. Bowiem już w połowie książki, moje zainteresowanie nią znacznie zmalało. Działo się wiele, to fakt, ale sposób przedstawienia tego, nie był równie atrakcyjny, bym czekała z utęsknieniem, aż znów wrócę do czytania. Owszem, byłam zainteresowana tym jak całość się zakończy, ale nie wątkami pobocznymi.

Troszkę chaosu jest w moich przemyśleniach, ale podobnie czułam się podczas czytania. Nie zawsze do końca odnajdowałam się w toku myślenia autorek, nie zawsze rozumiałam o co im chodzi, a przez to nie odebrałam całości historii tak jak powinnam. Jednak te wszystkie "wady" tyczą się jednie tej drugiej części książki.

Tak jak już pisałam, początkowe rozdziały były dość interesujące. Podział na narratorów, dał szersze spojrzenie na historię i charaktery jakie w niej spotykamy. Co więcej samo wprowadzenie do całości było jasne klarowne i zrozumiałe w całości.

Tak więc książkę można by podzielić według mnie na wie części. Tę lepszą i gorszą. Jednak ksiązka ma to do siebie, że stanowi całość. Zatem tak też trzeba ją odbierać. Więc moja ocena dla niej jest dość średnia. Raczej do niej nie wrócę. Skoro są jednak osoby, którym podobała się ona w całości, to zapewne, jest to  kwestią wieku czytelnika lub upodobań. Zatem, jak ze wszystkim, watrto próbować, by wyrobić swoją opinię.

Ocena: 6/10

Komentarze

  1. Dużo słyszałam o tej książce, ale sama nie wiem czy chcę ją poznać. Wiele perspektyw kusi, lecz to tylko tyle :(
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)