Bez serca - Marissa Meyer


Tytuł:  Bez serca
Autor: Marissa Meyer
Wydawnictwo: Papierowy księżyc
Gatunek: Fantastyka, Młodzieżowa
Ilość stron: 511
O czym to jest?:
Catherine jest być może jedną z najbardziej pożądanych dziewcząt w Krainie Czarów i ulubienicą jeszcze niezamężnego Króla Kier, ale interesuje ją zgoła co innego. Ma talent do pieczenia i wraz ze swoją przyjaciółką chce otworzyć piekarnię, by zaopatrywać Królestwo Kier przepysznymi plackami i innymi słodyczami. Jednak jej matka uważa, że to niedopuszczalne dla młodej kobiety, która mogłaby zostać kolejną Królową.  Na królewskim balu, na którym wszyscy oczekują, że król oświadczy się Cath, dziewczyna poznaje Jesta, przystojnego i tajemniczego błazna. Po raz pierwszy czuje, że to prawdziwe zauroczenie. Ryzykując obrazę Króla i wściekłość swoich rodziców, Cath i Jest adorują się w tajemnicy.  Cath chce sama decydować o swoim losie i zakochać się na własnych warunkach. Ale w świecie przenikniętym przez magię, szaleństwo i potwory, los ma inne plany. (lubimyczytac.pl)

Moje refleksje: 
Dlaczego książka początkowo mnie bardzo interesowała a później już troszkę mniej? Otóż na początku, czytałam sam opis. I bardzo podobał mi się ten zarys historii oraz pomysł na nią. Jednak później skojarzyłam sobie iż nazwisko autorki jest mi znajome. Tak oto po nitce d kłębka dotarłam do serii, "Saga księżycowa" której nigdy nie skończyłam, gdyż mi się nie podobała. I troszkę mnie to odrzucało od rozpoczęcia przygody w świecie Alicji z Krainy czarów.

Pomysł na tę książkę był niemniej interesujący. Powrót do tego bajkowego świata był dla mnie swoiście sentymentalną historią. Dlaczego? "Alicja w Krainie Czarów" byłą moją pierwszą samodzielnie przeczytaną książką, a raczej historyjką. Jednak jak na 5-letnie dziecko, było to spore osiągnięcie. Zatem ta historia o dziewczynce i szalonym Kapeluszniku, zawsze będzie się dla mnie dobrze kojarzyła.

Całość rozwijała się bardzo miarowo. Stopniowo wzrastało napięcie jaki moje zainteresowanie książką. Zarówno wprowadzenie do całości jak i jej rozwój były dobrze poprowadzone. Na samym początku bohaterowie  jak i realia przedstawione były nienachalnie, w trakcie rozwoju wydarzeń. Dzięki temu całość była bardzo wciągająca. Podobało mi się stworzenie tutaj swoistego prequela do historii znanej nam z "Alicji...". Jednak brakowało mi swoistego klimatu jaki tam panował. Było znacznie mniej magii, ale za to pojawiały się charakterystyczne postaci, które nawiązywać miały do znanej nam już bajki.

Bohaterowie stanowili jeden z ważniejszych filarów tworzących tę książkę. To nie tylko silne charaktery ale i także bardzo złożone.  Co do niektórych, nie zawsze byłam pewna ich intencji jak i tego czy mówią prawdę. Jednakowoż, to właśnie to trzymało moje zainteresowanie nimi. Nie zawsze bowiem wszystko było jasne, co spowodowało dość spory szok kiedy poznałam wszystkie aspekty książki na jej zakończeniu. Naprawdę, tego się nie spodziewałam. Ale rozwój niektórych wątków nie prowadził do takich rozwiązań. Wracając do bohaterów, chciałabym się skupić na postaci króla. Choć nie jestem osobą przepadającą za opisówkami, to te dłuższe treści na jego temat czytałam z wielką chęcią. Dlaczego? To tak zabawna i przekomiczna postać, że zawsze byłam ciekawa co nowego mu się przydarzy. A działo się  sporo. Z kolei Catherine nieraz mnie zaskakiwała swoją determinacją i  wiarą we własne możliwości. Była niewątpliwie najsilniejszą z przedstawianych nam bliżej osób.

Czy warto przeczytać? Oczywiście. To niezapomniana przygoda, która nieraz was rozbawi czy zszokuje. Oczywiście nie oszukujmy się. W trakcie jest kilka momentów, które jesteśmy w stanie bardzo łatwo przewidzieć, jednak w ogólnym rozrachunku, książka prezentuje się dobrze i wywołuje pozytywne emocje.  

Ocena: 8/10

Komentarze

  1. Ostatnio zaczęłam częściej siegać po ten gatunek. Sądzę, że chętnie bym przeczytała tę książkę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)