Diabolika - S.J. Kincaid


Tytuł: Diabolika
Autor: S.J. Kincaid
Seria: Diabolika tom 1
Wydawnictwo: Otwarte
Gatunek: Fantastyka, Młodzeżowa
Ilość stron: 416
O czym to jest?:
Wyglądamy jak ludzie. Jesteśmy agresywni, zdolni do bezgranicznego okrucieństwa i absolutnej lojalności. Właśnie dlatego jesteśmy strażnikami zamożnych rodzin. Służę córce senatora, Sydonii, którą traktuję jak siostrę. Zrobiłabym dla niej wszystko. Teraz, aby ją ochronić, muszę udawać, że nią jestem, zachowując w tajemnicy moje zdolności. Wśród bezwzględnych polityków walczących o władzę w imperium odkryłam w sobie cechę, której zawsze mi odmawiano – człowieczeństwo.Mam na imię Nemezis i jestem diaboliką. Czy mogę zostać iskrą, która rozbłyśnie w mroku imperium? (lubimyczytac.pl)

Moje refleksje: 
Znów sięgnęłam po jedną z rekomendowanych nowośći! "Diabolika" okazała się niewątpliwie książką, która była inna niż wszystkie. Wprowadziłą mnie w zupełnie inny świat i klimat, z którym dotąd nie obcowałam. Była to zdecydowanie niesamowita przygoda, choć nie idealna. Momenatmi bowiem, gubiłam się lub oczekiwałam tego co juz przewidywałam, tylko po to by wiedzieć co będzie jeszcze później.

Zacznijmy jednak od fabuły. Przepełniona jest ona emocjami i zagadkami, których rowiązanie nieraz było zadziwiające. Jednak jak już wspomniałam nie uniknięto tu sztampowośći. Autorka świetnie tutaj trzymała napięcie, Potrafiła momentami zmrozić mnie w oczekiwaniu na rozwiązanie danej sprawy. Co więcej nie brakowało tu krwawych scen. i choc często bywa tak, że są one zbyt przesadzone, Tutaj jjednak, mimo iż czasem dość ostre, to czytało się je z wielkim zainteresowaniem. Czasami co prawda pojawiały się momenty, w których autorka rozwlekała swoje myśłi między wieloma według mnie nieistotnymi aspektami, a to tylko odrzucało mnie od dalszego czytania. Na szczęście nie było tych momentów zbyt wiele.

Podobała mi się głowna bohaterka. Jak zwykle w takich książkach jest to postać bardzo silna i bezwzględna. Nie boi się stawiać przeciw innym i walczyć o swoje prawa, a także dążyć do postawionych celów. Nie boi się być brutalna. Robi co chce i nieogląda się na innych. Na jasny cel i niewiele czynników jest w stanie to zmienić.

Nie sposóbb nie wspomnieć tu o okładce książki. Jestem wielką fanką białych kiązek, zatem oczywistym jest, że ta podoba mi się szcególnie. W dodatku głowna grafika idealnie komponuje się z tym co jest w środku.

Czy polecam "Diabolikę" Niewątpliwie seria zapowiada się bardzo dobrze. Liczę na to, że w kolejnych częściach autorka wykaże sie większą kratywnośćią i będzie w stanie zaciekawić mnie równie mocno jak w tym tomie. Ale to się dopiero okaże. Jak na razie jest to bardzo dobry start. 

Ocena: 8/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję księgarni internetowej Taniaksiazka.pl 

Komentarze

  1. Tę książkę spotykam cały czas w recenzjach. Przez wielu polecana, bardzo chciałabym ją przeczytać.
    Pozdrawiam
    ładny wygląd bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Silne i bezlitosne bohaterki są najlepsze :D Mnogość krwawych scen też mnie zachęca - dzięki temu książki zyskują bardziej realistyczny wymiar. Na pewno po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. "Diabolika" zgodnie z moimi oczekiwaniami bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła.
    Z jednej strony uważam, że mogła się ona skończyć na pierwszym tomie, a z drugiej już się nie mogę doczekać dalszych losów Diaboliki. Mogę jednocześnie liczyć, że autorka dobrze poprowadzi historię w dalszych częściach, bo szkoda byłoby zmarnować dobrze zapowiadającą się historię.

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie.
    niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka wciągnęła mnie już od pierwszych stron, nietypowa kreacja głównej bohaterki to był strzał w dziesiątkę. No i ta akcja, która co chwilę szokowała! Diabolika to bardzo dobra powieść :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)