Fashion victim - Corrine Jackson


Tytuł:  Fashion Victim
Autor: Corrine Jackson
Wydawnictwo: WAB
Gatunek: Kryminał
Ilość stron: 384
O czym to jest?:
Sophie Kent, reporterka londyńskiej gazety bada sprawę morderstwa młodej modelki, która przyjechała do Londynu w pogoni za lepszym życiem. Śledztwo okazuje się bardzo ryzykowne, lecz młoda dziennikarka traktuje je jako wyzwanie i odskocznię od problemów osobistych. Bowiem Sophie wciąż nie może się pogodzić z tragiczną śmiercią młodszego brata, za którą czuje się odpowiedzialna. Sophie prowadzi czytelników przez świat mody i blichtru, odsłaniając przed nimi sekrety skrywane pod błyszczącą otoczką pozorów. "Fashion Victim" to idealna lektura zarówno dla fanów gatunku, jak i mody. W tej książce znajdziemy wszystko, czego wymaga dobry kryminał: wiarygodne postaci, przemyślaną fabułę, niezwykłą atmosferę tajemnicy. (lubimyczytac.pl)

Moje refleksje: 
Na samym początku przyznam, że po książce oczekiwałam znaczniej więcej niż dostałam. Ogólnie na starcie książka była dla mnie dość sporym zaskoczeniem, gdyż nie miałam kompletnie pojęcia, iż do mnie dotrze. Jednak jej opis jak i ciekawa forma promocji (dotarła do mnie owinięta taśmą policyjną znaną z miejsc zbrodni ), zachęciły mnie bardzo do zapoznania się z tym co kryją w sobie jej strony.

I o ile całość zaczęła się dość ciekawie i interesująco, to im dalej było już znacznie gorzej. Mam tu na myśli fakt, iż całość ze strony na stronę zaczynała mi się dłużyć. I mimo faktu, że wydarzenia w książce były naprawdę ciekawe, to całość czytało się dość ciężko, a czasami też mozolnie. Nie podobało mi się na przykład to, iż autorka za bardzo skupiała się na szczegółach, które jak się okazało nie miały większego znaczenia, a tylko odciągały uwagę. Poza tym były tak rozciągnięte w całej książce, że miałam wrażenie, że są traktowane na równi z głównym wątkiem.

Przyznam jednak, że główny zamysł bardzo mi się podobał. Historia była o tyle ciekawa co zawiła. Morderstw i osoby w nie zamieszane, okazały się bardzo złożonymi przypadkami, które można by rozpisać na zupełnie innych płaszczyznach. Jest tak dlatego, iż w całość zamieszanych jest ogrom ludzi, a za nimi wiążą się liczne historie.

 I tu pojawia się kolejny problem jaki miałam z tą książką. Bo o ile historia była całkowicie zrozumiała i jasna, to nie do końca to samo było z jej bohaterami. Z racji ze było ich dość sporo i przewijali się tu w przeróżnych konformacjach, nie dziwne chyba że łatwo było się pomylić. I w tej chwili co prawda jestem w stanie powiedzieć kto odegrał jaką rolę, ale nie przypomnę sobie stuprocentowo jakie imię nosił. Oczywiście czytając książkę, łatwo było się domyślić ze osobnik X występował już wcześniej i powinnam go kojarzyć z ta czy inną sytuacją.

Ogółem całość była ciekawa pod względem pomysłu jaki miała autorka na samą historię. Jednak już wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Jest bowiem wiele momentów które mnie nudziły i powodowały znużenie. Dodatkowo brak uporządkowania i spójności powodowały iż całości nie czytało się lekko i płynnie, ale z pewnymi zacięciami i przerwami. 

Ocena: 5/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Grupie Wydawniczej Foksal

Komentarze

  1. Mimo mankamentów tej książki dam jej szansę.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za bardzo za książkami, w których, jak napisałaś, przewija się sporo bohaterów. Biorąc pod uwagę moją pamięć, zapewne połowy bym zapomniała i nie wiedziała, co się dzieje :(
    Zaobserwowałam Twojego bloga i dołączyłam do grona czytelników, więc będę tutaj wpadać częściej. Byłoby niezmiernie miło, gdybyś i Ty mnie odwiedziła i odwdzięczyła się :*
    https://luxwell99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)