Kochanka księcia - Geneva Lee


Tytuł:  Kochanka księcia
Autor: Geneva Lee
Seria: Royals tom 1
Wydawnictwo: Kobiece
Gatunek: Kobieca, Romans
Ilość stron: 500
O czym to jest?:
Na przyjęciu z okazji ukończenia studiów na Uniwersytecie Oksfordzkim Clara Bishop spotyka intrygującego mężczyznę o demonicznym spojrzeniu. Chociaż ich znajomość miała skończyć się na jednym pocałunku, to nie może o nim zapomnieć. Mężczyzna wydawał się jej bardzo bliski, jakby skądś go znała. Kiedy do drzwi Clary pukają paparazzi, okazuje się, że tajemniczym przystojniakiem był książę Alexander. Prawowity następca tronu to niebezpieczny bad boy, który słynie z tego, że zawsze dostaje to, czego pragnie. Jego najnowszym kaprysem staje się Clara. Alexander proponuje jej układ, w którym dziewczyna zostanie jego sekretną kochanką. Czy zdołają utrzymać swój związek w tajemnicy? Czy niebezpieczny książę poczuje do Clary coś więcej? (lubimyczytac.pl)

Moje refleksje: 
Pierwszym co mnie ogromnie zaintrygowało w tej książce jest jej tytuł. Przez niego spodziewałam się historii o burzliwym romansie, w świecie królów i dynastii. Niestety książka okazała się sporym średniakiem, jeśli nie można uplasować poniżej przeciętnej.

Jeśli chodzi o samą historię, to jest ona dla mnie bardzo interesująca, i mogłaby być ciekawie rozwinięta. Niestety autorka nie wykorzystała całego jej potencjału. W historii o tym niezwykłym uczuciu pojawiało się niestety zbyt wiele schematów, które znamy już z książek tego typu. I tak, oczywistym jest to, że sztampowość jest tu nieodzownym elementem, jednak w pewnych granicach. I w tej książce, mam wrażenie, że granica została przekroczona. Przynajmniej dla mnie, owych typowych sytuacji było tu zbyt wiele.

Z kolei jeśli chodzi o bohaterów, bardzo przypominali mi oni tych z "50 twarzy Grey'a". I choć serii nie czytałam, to miałam tę nieprzyjemność widzieć film. I tu i tu jest dziewczyna, która jest bardzo nieśmiałą osobą pragnącą życia pełnego przygód i odwagi. Obie zgadzają się na układ, polegający na niezobowiązujących stosunkach seksualnych, który prowadzi jednak nie do tego czego oboje by oczekiwali. Prawda że jest to identyczne? Osadzone jednak w zupełnie innych realiach, powoduje, że możemy mieć mylne wrażenie.

Jednak, jeśli ktoś podobnie jak ja, czytał już wiele książek literatury erotycznej, raczej pewnym jest, iż stwierdzi, że skądś to zna. Nie chcę mówić, że książka nie ma interesujących momentów, które powodują ciepełko na sercu, jednak nie były one liczne.

Ogółem całość jest w miarę znośna, jednak przyznam, że przeżyłabym nie znając tej historii. Jako że stanowi zlepek wielu znanych mi już pozycji, to nie jest to z pewnością książka, do której wrócę w najbliższym czasie. 

Ocena: 5/10

Komentarze

  1. Raczej nie sięgnę po tę książkę.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeciętniak, ale dobry dla relaksu. Mam ją na uwadze, ale nie wiem kiedy uda mi się po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiś czas temu jak zobaczyłam tę książkę w zapowiedziach, to nastawiałam się na fajną historię. Jednak im więcej opinii czytam, tym bardziej się przekonuję, że szkoda czasu, tym bardziej jeśli tyle tytułów jeszcze jest w planach. Dlatego tej książce podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)