Do zobaczenia w kosmosie - Jack Cheng


Tytuł:  Do zobaczenia w kosmosie
Autor: Jack Cheng
Wydawnictwo: Foksal
Gatunek: Młodzieżowa
Ilość stron: 320
O czym to jest?:
Bohaterem książki jest 11-letni Alex, dumny właściciel Carla Sagana – najmądrzejszego szczeniaka na świecie. Ojciec Alexa od dawna nie żyje, starszy brat mieszka daleko, a matka ma zazwyczaj „ciche dni” i sama wymaga opieki. Alex interesuje się astronomią – na swoim „złotym iPodzie” nagrywa subiektywną, żywiołową relację z życia na Ziemi, którą pewnego dnia planuje wysłać w kosmos, najlepiej w samodzielnie skonstruowanej rakiecie. Alex wyjeżdża na festiwal skupiający podobnych mu miłośników rakiet i astronomii. Ponosi wprawdzie nie jedną porażkę, ale poznaje za to ludzi, z którymi rusza w dalsza drogę, w poszukiwaniu śladów własnego ojca i nie tylko… (lubimyczytac.pl)

Moje refleksje: 
Ostatnimi czasy zwykłam czytać książki o bohaterach w moim wieku bądź nieco starszych. Przydała się zatem lekka odmiana w postaci tej książki. W dodatku opis całej historii zapowiadał się naprawdę dobrze. Liczyłam na hisorię pełną mądrości, z drugim dnem a także kryjąca w sobie pewną tajemnice i magię. Często książki o "małych bohaterach" niesamowicie oddziałują na nasze zmysły i powodują, iż zmieniamy swój tok myślenia o 180 stopni.

Najcudowniejszym w tym wszystkim jest postać Alexa. Jest on głównym narratorem, zatem poznajemy całą historię właśnie przez niego. I co w tym tak wyjątkowego? Otóż, chłopak otwarcie i bez żadnych obaw pokazuje nam co czuje i myśli. Przez to nieraz uświadomiłam sobie jak wiele rzeczy jako dorośli sobie sami utrudniamy. I  nie jest to wynik jednostki ale całego społeczeństwa. Dzieci mają w sobie tę magię, iż są do bólu szczere, a jeśli coś chcą to szczerze o tym mówią. Pokazują także że każde nasze marzenie może się spełnić, jak trudne do realizacji by nie było. I taki właśnie jest Alex. Wraz z nim przeżyłam cudowną przygodę. Obserwowałam jego wloty  i upadki a także zmiany w życiu. Chłopak poznał cenę przyjaźni i doznał wielu bodźców świata realnego.

Książka nie tylko niesie ze sobą ciekawą historię chłopca spełniającego marzenie. Pokazuje co w życiu się liczy i na co powinniśmy stawiać według autora. Co więcej czyta się ją łatwo i bardzo przyjemnie. Styl jest o tyle przystępny, iż może być czytana zarówno przez dzieci  jak i dorosłych. Jednak jak wiemy, każdy wyniesie z tego zupełnie inną lekcję.

Ocena: 7/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Grupie Wydawniczej Foksal

Komentarze

  1. Lubię książki, z których można wynieść coś dla siebie, więc chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory nie słyszałam o tej książce, ale po przeczytaniu twojej recenzji mam na nią ogromną ochotę. Kosmos+przygoda+ bohater, którego wyobraźnia nie zna granic, to zdecydowanie coś dla mnie. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie jakoś ta książka nie kusi :(

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja coraz częściej czytam właśnie książki "o dzieciach dla dzieci". Idealny sposób na oderwanie się po całym dniu analizowania lektur :D
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznaję, że Alex jest niesamowitą postacią, niezwykle intrygującą, ale mimo wszystko wydawał mi się zbyt infantylny jak na jedenastolatka...

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze muszę przyznać, że okładka książki mi się gdzieś przed oczami przewinęła ale jakoś nie zagłębiałam się w jej treść. Twoja recenzja mnie skusiła i muszę się dokładnie przyjrzeć tej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tę książkę i niedługo będę czytać :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)