Uwikłana - Bruce Porter


Tytuł: Uwikłana
Autor: Bruce Porter
Wydawnictwo: Kobiece
Gatunek: Kryminał, Na faktach
Ilość stron: 472
O czym to jest?:
Prawdziwa historia królowej narkotykowego imperium, która zaczęła pracować jako tajna agentka Oparta na faktach elektryzująca opowieść przedstawia życie kobiety uwięzionej między dwoma światami, która niebezpiecznie balansuje na krawędzi. Pochodzącą z wyższych kolumbijskich sfer i wykształconą w Europie Pilar cechuje mieszanka nieodpartego uroku i bezwzględnej przebiegłości. Od zawsze pociągało ją wszystko co zakazane, również nieodpowiedni i niebezpieczni mężczyźni. To właśnie przez nich Pilar zostaje uwikłana w handel kokainą w jednym z największych światowych karteli, stając wkrótce na czele organizacji. Po dwóch nieudanych małżeństwach i trudnej ucieczce z narkotykowego świata Pilar osiedla się z dziećmi na Florydzie. Spokojne życie zakłóca były mąż, który w zamian za obietnicę skrócenia wyroku wydaje jej nazwisko rządowej agencji walczącej z narkotykami. Kobieta zostaje zmuszona do infiltracji niebezpiecznego kartelu w ramach akcji „Operacja Księżniczka”, której celem miało być przechwycenie dziesiątek milionów dolarów i kokainy wartej pół miliarda dolarów. Pilar wciela się w swoją rolę tak dobrze, że zostaje porwana przez kolumbijskich partyzantów. Czy ktoś ją ocali, zanim porywacze odkryją, że mają w swych rękach tajną agentkę? (lubimyczytac.pl)


Moje refleksje: 
Już dawno nie czytałam czegoś w takim stylu. Literatura faktu w klimacie kryminału. I tak oto trafiłam na "Uwikłaną". Książka, której opis bardzo mnie zaintrygował i zachęcił do czytania. Więc czemu by nie spróbować?

Tym co charakteryzuje tę książkę jest akcja. Tu cały czas coś się dzieje. Nie czytałam do tej pory wielu książek związanych z literaturą faktu, ale zazwyczaj takowe książki były dość rozwleczone. Dużo było opisów uczuć i przemyśleń głównego bohatera/bohaterki a akcja schodziła wtedy na dalszy plan. Natomiast tutaj wszystko było  zrównoważone. A wręcz przeważała akcja. Dzięki temu całość zyskała realizmu.

Kartele narkotykowe, igranie z prawem, masa niebezpieczeństwa... Tero mi brakowało w literaturze. Dawno już nie czytałam  nic o tej tematyce. Dlatego rada jestem, iż ta właśnie książka trafiła  w moje ręce. Całość czytało się bardzo dobrze a przede wszystkim płynnie i szybko. Dzięki wspomnianej przeze mnie już akcji, z niecierpliwością wyczekiwałam kolejnych stron, by poznać dalsze losy bohaterki. Autorka nieraz trzymała mnie w napięciu w oczekiwaniu na rozwiązanie kolejnego wątku.

Historia pokazuje smutną historię osób, które zetknęły się ze światkiem przemytniczym. Skłania to do licznych refleksji na ten temat. Poza tym otwiera oczy na liczne fakty związane z tą sprawą. O tym jak zrzuca się odpowiedzialność, jak szuka się kozłów ofiarnych, czy fałszywych świadków. O niektórych aspektach ego półświatka nie miałam zupełnie pojęcia, a część z nich wyobrażałam sobie zupełnie inaczej.

Sama Pilar to ogromnie ciekawa postać. Przebiegła a przy tym z klasą. Dodatkowo sprytna jak mało kto. Idealnie odnajduje się w nowym środowisku, kontaktuje z ludźmi i stawia czoła przeszkodom.

Ważne było to, iż książkę można było na bieżąco przeżywać. Razem z bohaterką brnąć przez całą historię. Dzięki czemu, spodoba się to wszystkim fanom akcji. A jeśli jesteś też wielbicielem literatury faktu, to jest to stworzone dla Ciebie!

Ocena: 7/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję księgarni internetowej Taniaksiazka.pl 

Komentarze

  1. To nie jest książka dla mnie. Nie lubię kryminałów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam okazję czytać tę książkę, i również mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)