Tokimeki- Marie Kondo


Tytuł: Tokimeki
Autor: Marie Kondo
Wydawnictwo: Muza
Gatunek: Poradnik
Ilość stron: 224
O czym to jest?:
Ilustrowany przewodnik, który objaśnia metody porządkowania, daje szczegółowe wskazówki, jak pozbyć się raz na zawsze starych bałaganiarskich nawyków i pokazuje, jak wnosić radość w swoje życie. Autorka prezentuje własną metodę - KonMari - na uporządkowanie najbliższego otoczenia, zmianę podejścia do życia i sposobu myślenia. Omawia istotne decyzje, które należy podjąć, aby było to możliwe. Pokazuje, jak skutecznie zmienić nawyki, aby porządkowanie nie polegało tylko na odgraceniu domu czy też sprawieniu, że będzie lśnił na przyjście gości, a raczej, żeby zmieniło je na dobre. W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania: co wywołuje w tobie radość, a co cię nie cieszy, jak wypełnić swój dom radością, jak selekcjonować przedmioty, jak utrzymać porządek wokół siebie, jak rozróżnić to, co naprawdę cenne, jak sprawić, aby przedmioty odnalazły swoje właściwe miejsce, co zrobić, gdy nie potrafisz niczego wyrzucić. W porządkowaniu najważniejsze nie jest podejmowanie decyzji o tym, co chcesz wyrzucić, ale co chcesz zatrzymać przy sobie! (taniaksiazka.pl)

Moje refleksje: 
Tego jeszcze nie było! Jak sprzątać, i układać wszystko wokół siebie, by być jak najbardziej zorganizowanym? Każdy chciałby posiąść tę wiedzę. Z pomocą przychodzą wydawcy i sama autorka. Ta niezwykłą publikacja, powinna pomóc, czy aby na pewno?

Zacznę od tego, że jestem osobą, która potrafi, a także lubi, zmieniać organizację swojego najbliższego otoczenia raz na jakieś 2-3 miesiące. Zawsze mi coś  przeszkadza, zawsze staram się coś zmodernizować. I nie tyle, że mi to przeszkadza,, ale mam tę świadomość, że tracę na to sporo czasu, którego, niestety ostatnio, mam coraz mniej. Dlatego też, taka publikacja bardzo mnie zainteresowała.

Ważne jest to, że autorka początkowo, krótko wyjaśnia całą swoją filozofię, a następnie przechodzi do szczegółów. I właśnie przez ową praktykę uświadamia to co chce nam przekazać. A robi to w bardzo przystępny sposób.

Po pierwsze sam styl, jakim tworzy Marie jest bardzo przystępny i prosty. Czyta się to nie tylko lekko ale i przyjemnie. W łatwy sposób można zrozumieć co autorka ma na myśli i jakie wartości pragnie wpoić czytelnikom. Momentami miałam wręcz wrażenie, że całość idzie zbyt szybko płynnie. Nim się spostrzegłam, książka się skończyła, a ja byłam już mądrzejsza o kilka nowych rzeczy.

Przechodząc zatem do tematyki, stwierdzić muszę, że zakres jest tu ogromny. Mowa tu nie tylko o ubraniach czy książkach, ale  i o dużo większych bardziej sentymentalnych przedmiotach. Często jest tak że coś gromadzimy "na kiedyś" nie zastanawiając się nawet ile takich przedmiotów już się wokół nas zgromadziło. Ta treść niejednokrotnie uświadomiła mi jakie błędy popełniam. I choć nie zgadzam się z kilkoma teoriami tu zawartymi, to już teraz wiem, ze zdobytą wiedzę wdrożę w życie, w najbliższym możliwym czasie.

Istotnym elementem jaki się tu pojawia, to stron graficzna książki. Praktycznie każdy dział urozmaicony jest o schematyczne obrazki przedstawiające dogłębniej omawiane treści. Idealnie komponuje się to z tekstem jak i ilustracjami z okładki. Całość świetnie ze sobą współgra i cieszy oczy.

Nie ma wątpliwości, ze książka mi się podobała. Oczywiście mam lekkie zastrzeżenia, jednak nie wpływają one znacząco na moją ocenę. Myślę, że ten kto zaopatrzy się w nią, z pewnością nie pożałuje tego, co tu zastanie. Publikacja jak najbardziej na plus. 

Ocena: 9/10


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję księgarni internetowej Taniaksiazka.pl 

Komentarze

  1. Może wreszcie będę miała porządek w pokoju jak to przeczytam. Czegoś się nauczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydałaby mi się taka wiedza, jak tak patrzę na mój pokój... ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)