Bez ciebie - Kate Eberlen


Tytuł: Bez ciebie
Autor: Kate Eberlen
Wydawnictwo:  Harper Collins Polska
Gatunek: Młodzieżowa,
Ilość stron: 386
O czym to jest?:
Los sprawia, że Tess i Gus mają szansę się poznać, gdy mijają się na florenckich uliczkach pamiętnego lata po skończeniu szkoły średniej. Być może są dwiema połówkami pomarańczy. Niestety, nie jest im dane się o tym przeko, nać. Przez następne szesnaście lat, jakby za karę, los nie szczędzi im życiowych wyzwań, miłosnych porażek i zawodowych katastrof. Nie wiedzą, że daje im też w Londynie kilka niewykorzystanych okazji, by się wreszcie nawzajem dostrzegli. Po wielu zawirowaniach Tess i Gus znowu trafiają w tym samym czasie do Toskanii. Tak jakby przeznaczenie łaskawie dało im jeszcze jedną szansę… (lubimyczytac.pl)

Moje refleksje: 
Czy to kolejna typowa książka dla nastolatków? Może. Choć z pewnością, wielu osobom, tak jak i mi, sam opis bardzo przypominał mi historię z "Love Rosie". Oczywiście nie tak całkowicie ale motyw bardzo podobny. mam rację? Jednak, magicznie romantyczna Toskania przemówiła do  mojego gustu czytelniczego.

Sama fabuła była dość ciekawa i lekka. Jest to tym samym piękna historia o wielkim uczuciu między dwojgiem ludzi. A porusza przy tym też bardzo poważne kwestie. Połączenie tu zastosowane, dało bardzo efektywną kompilację. Muszę tu nadmienić, iż czytanie tej książki przebiegało bardzo szybko i płynnie. I po czasie troszkę żałowałam, iż moja przygoda z tymi bohaterami już się skończyła.

Ważnym aspektem jest tu fakt, iż książka niewątpliwie wciąga. Zaraz po tym jak bohaterowie wyjechali z Toskanii, napięcie zaczęło wzrastać. Przez 16 lat, bohaterowie osobno żyli swoim życiem, w którym nie było słodko, zmagali się z przeciwnościami losu, przeżywali miłe i radosne a także dość przykre chwile. I przez ten cały czas, trwałam w wielkim napięciu, oczekując tego czy bohaterowie ponownie się spotkają. Poza tym historia była tak przepełniona emocjami, że nie mogłam się wprost oderwać od czytania.

Tess to bardzo poukładana i racjonalna dziewczyna z ambicjami na przyszłość, której wżyciu nie układało się tak jakby chciała. Ma swoje marzenia, których realizacja według niej jest czasem niemożliwe.  Z kolei Gus zmaga się z demonami przeszłości, które ciągle go prześladują. Tych dwoje przeszło w swoim młodym życiu już wiele, a to wy pewien sposób ich ukształtowało. Czytanie o nich napawało mnie nadzieją w młode osoby i ich osobowość, a jednocześnie bardzo im współczułam z powodu tego jak wyglądała ich przeszłość.

Zaczynając tę książkę nie pomyślałabym że poruszy ona moje emocje tak bardzo.  Historia pozostanie z pewnością w umysłach większości czytelników, a ja z wielką chęcią zobaczyłabym ekranizację tej historii. Pomimo wielu znanych nam motywów, czyta się ją lekko i przyjemnie a także z zainteresowaniem

Ocena: 7/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Harper Collins
http://www.harpercollins.pl/

Komentarze