Król Kier- Aleksandra Polak


Tytuł:  Król kier
Autor: Aleksandra Polak
Seria: Circus Lumos tom 1
Wydawnictwo: Czwarta strona
Gatunek: Fantasy, Młodzieżowa
Ilość stron: 360
O czym to jest?:
Alicja jest w ostatniej klasie liceum, do tej pory jej życie przebiegało spokojnie, by nie powiedzieć, że nudno. Jednak los bywa przewrotny, a seria nieprzewidzianych zdarzeń rzuca ją na głęboką wodę magii i miłości. Kiedy poznaje Hadriana z Circus Lumos, wie, że nic nie będzie takie jak dawniej.
Demony atakują waszą duszę, niszczą was od wewnątrz. Budują w ludziach zło i tak zakorzeniają się w świecie. Im więcej w ludziach ciemności, tym ciemniejszy robi się świat. Im bardziej się im poddajecie, tym są silniejsze. Pokonać je można tylko swoją własną światłością. Sercem. (lubimyczytac.pl)

Moje refleksje: 
Tym co przekonało mnie do wzięcia tek książki do swoich rąk, było porównanie jej do Nocnych Łowców. Ten kto mnie zna, wie, że jestem ogromną fanką tej serii, zatem, nic w tym dziwnego, że interesuje mnie wszystko co jest związane z nią w choć małym stopniu.

Ciekawym motywem, użytym tutaj, jest owy Cyrk. Nie występuje to w wielu książkach, co jest jedynie wielkim plusem. Kojarzę jedynie "Cyrk nocy" związany z takową tematyką. I choć początek może troszkę zrażać do całości, to warto kontynuować czytanie. Co jest złe w rozpoczęciu książki? Jest ono lekko mdłe i za bardzo rozciągnięte. Za dużo czasu autorka poświęciła temu, by przedstawić nam bohaterów i okoliczności, a także lekko wprowadzić w akcję, zamiast bezpośrednio do niej przejść. W dodatku panował tu lekki chaos, przez który momentami gubiłam się i nie wiedziałam o czym w zasadzie czytam. I z tego w gruncie rzeczy można byłoby wywnioskować, że czytanie jej niesprawia przyjemności. A jest zupełnie inaczej. Historia ma w sobie tak wyjątkową magię, że momentami nie sposób oderwać od niej oczu. A czytanie przebiega bardzo szybko. Jak połączenie tych pozytywów i negatywów jest w ogóle możliwe? Też się zastanawiam. A jednak tak się stało. Może to magia cyrku.

Ogromnym plusem jest tu wykonanie książki. Po pierwsze okładka. Jest przecudowna. Nie dość, że jest tu przepiękna grafika, to w dodatku się błyszczy! I jak dobrze pasuje do treści.Poza tym, to, co charakteryzuje owe wydawnictwo- czyli porządne wykonanie techniczne. Gruba okładka i dobrej jakości strony, sprawiają, że mniej się niszczy i wygodniej leży w dłoniach. 

W gruncie rzeczy, książka początkowo wydawała mi się niewarta uwagi. Mimo to, po przeczytaniu jej, ma zupełnie inne zdanie. Oczywiście, czytanie jej nie jest najłatwiejsze, ale dzięki niej poznajemy przemagiczną historię, którą z pewnością zapamiętamy. No,i jest to dopiero pierwszy tom!!
Ocena:8 /10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona

Komentarze

  1. Można mówić różne rzeczy o treści, ale okładka jest przecudowna ^.^

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam tego porównania, ale teraz potrzebuję lekkich i nieskomplikowanych książek, więc tę odłożę na później :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam jednak wrażenie, że nieźle bym na tę pozycję narzekała xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się okładka, jednak tyle się naczytałam o absurdach w tej książce, że nie przeczytam jej. Po za tym nawet sam opis mnie zbytnio nie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie ta książka raczej średnio przypadła do gustu, przynajmniej z perspektywy czasu, bo minie już jakiś miesiąc, odkąd się za nią zabrałam. Myślę, że dla młodszych czytelników byłaby jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)