Imagines- Anna Todd i inni autorzy portalu Wattpad


Tytuł: Imagines
Autor: Anna Todd i inni autorzy portalu Wattpad
Wydawnictwo: Znak 
Gatunek: Fanfik, Młodzieżowa, Romans,
Ilość stron: 675
O czym to jest?:
Dla wielbicieli fanfiction to prawdziwa gratka! Zbiór krótkich opowiadań o tych, którzy są idolami. One direction, Justin Bieber, Kayne West czy Dylan O'Brien. Znacie? No jasne że tak! Tutaj, autorzy przychodzą z treścią, dzięki której można rozmarzyć się na temat spotkania z konkretnym celebrytą. Lubicie te klimaty? No to już! Marsz do czytania! 

Moje refleksje: 
 Przeczytanie tej wielkiej księgi było dla mnie wielką zagadką. Bo zwykle kiedy czytam zbiory opowiadań, jestem zawiedziona. Często odbiega to od tego , czego oczekuję. I tak było w tym przypadku. Bardzo obawiałam się, że znów książka, która sygnowana jest popularnym obecnie nazwiskiem, okaże się klapą. A jak było?

Czytanie rozpoczęło się dość nieciekawie. Pierwsze opowiadanie, mimo, iż ciekawe, nie zachwyciło mnie. Na szczęscie potem było już tylko lepiej. Opowiadania, wzbierały na sile, a ich treść, co najważniejsze, była różnorodna. O tak! Tu autorzy się postarali. Nie wszystkie historie kończą się wielką miłością, często jest to przyjaźń, a czasem tylko miłe wspomnienie. Miło, ze nie popadnięto w ten złudny schemat, przez który, już na początku wiemy jak się wszystko skończy. Dobrze też, że wszystko było ze sobą przeplatane, raz historia miłosna, a raz bardziej spokojna i stonowana.

Niestety, muszę się lekko przyczepić do tego jak historie były prowadzone. Napisałam, iż ich zakończenia nie były jednakowe, Tak, to prawda. I to pozytywna prawda. Jednak w międzyczasie, występuje szereg różnych sytuacji, które wydawały mi się bardzo naciągane. Oczywiście, jest to typowy zabieg dla fanfiku, ja to rozumiem. Ale porównywalnie z innymi znanymi mi historiami tego typu, czy też innymi występującymi, w tej książce, mam możliwość wymagać od autorów więcej.

Troszkę nie podoba mi się to, że wszystko, na pierwszy rzut oka wydaje się być autorstwa Anny Todd. Dopiero jeśli przyjrzymy się bliżej książce, zauważamy, że jest ona autorką jedynie jednego opowiadania. Resztę stworzyli inni twórcy Wattpada. I tak, zrozumiałe jest to, że pewnie, inaczej, książka by się nie sprzedawała. Ale smutnym jest, że nawet większość księgarni internetowych, jako autorkę podaje jedynie Panią Todd. Mam w ten sposób wrażenie, jakby wszyscy pozostali byli pominięci.

Podoba mi się tu natomiast okładka książki. Wykonana jest tak, iż sprawia wrażenie lustra a kolorowymi elementami. I choć z opisu, mogłoby się to wydawać denne i banalne, to w rzeczywistości, jest to bardzo ładne i gustowne. Niestety, trwałość pozostawia do życzenia. Wszystko pokryte jest śliską folią, która ma skłonność do odklejania się przy czytaniu. I hoc nie dzieje się to w zastraszającym tempie, to mam świadomość, że jeśli książka będzie przeczytana przez kilka osób, to jej stan już nie będzie zadowalający.

Podsumujmy. Książka odbiegła od moich oczekiwań, co nie oznacza, że nie niosła ze sobą przyjemnych emocji. Były lepsze i gorsze. Wszystko jest kwestią gustu. Fajnym jest to, że pomijając jedno z nich, nie tracimy nic ważnego. Nie podoba ci się historia? Pomijasz ją i bierzesz się za inną. Proste! 
Ocena: 7/10



Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję księgarni internetowej Taniaksiazka.pl 

Komentarze