Modelka



Tytuł: Modelka
Reżyser: Matthiesen Mads
Gatunek: Dramat
Producent: Kino Świat
Czas trwania: 104 min
Rok produkcji: 2016
O czym to jest?:
Emma marzy o  zostaniu modelką i pracowaniu dla firmy Channel. Dążąc ku temu, udaje się do Francji i tam rozpoczyna współpracę z jedną z agencji modelek. Poznaje tam też Zofię- początkującą modelkę, która zaczyna wprowadzać dziewczynę w zawiły świat mody, pokazów i imprez. Po czasie Emmie udaje się odnieść mały sukces. Nie spodziewa się jednak, że wszystko co dzieje się dookoła niej ma swoje blaski i cienie. Na jednej z sesji poznaje przystojnego fotografa Shane'a. Miedzy dwojgiem pojawia się mocne uczucie, które zaczyna przeradzać się w obsesję. Dziewczyna orientuje się iż musi wybierać pomiędzy swoim starym życiem, a nowym pełnym przygód i dostatku.

Moje refleksje: 
O tym filmie słyszałam przeróżne opinie. Jedni mówili, że ma się on nijak do tego, jak wygląda prawdziwe życie modelki, drudzy z kolei twierdzili, iż jest on bardzo realistyczny i dobrze zrealizowany. Chciałam się zatem przekonać jakie wrażenie wywoła on na  mnie.

Już od początku byłam bardzo zainteresowana całą tą historią, ponieważ, przedstawiono to w taki sposób, iż pierwotnie nie wiemy zbyt wiele o głównej bohaterce, części się domyślamy, część wyjaśnia się później. Dziewczyna pojawia się we Francji gdzie rozpoczyna swoją wielką przygodę. Jak już wiemy czeka ją wiele cieni tego świata, których się kompletnie nie spodziewała, i ja jako widz również nie.

Wiele osób zarzucało, iż ten film przedstawia fałszywą wizję świata modelingu. Ja nie mając o tym pojęcia, nie mogę jednoznacznie stwierdzić, czy te treści są zgodne z tym co dzieje się na prawdę. Stwierdzić mogę jedynie, że jest to o tyle emocjonalne i przedstawione tak realistycznie, że mogłabym uwierzyć, w autentyczność tych zdarzeń. A były one dość podobne do plotek jakie słyszymy, o karierze przez łóżko, o zawiści czy o wielokrotnych upadkach w drodze na szczyt.

Podobał mi się akcent typowo polski, w postaci współlokatorki Emmy, która jest polką, a w dodatku grała ją polska modelka. Nie tylko świetnie poradziła sobie z rolą kobiety pragnącej samych sukcesów, korzystającej z życia, a przy tym życzliwej.

W filmie nie brakowało tez odważnych scen erotycznych. A mówiąc odważnych, mam na myśli naprawdę odważne. Widać było wielka odwagę aktorów i pełne zaufanie wobec siebie. Dominowała tu nagość i pełne uniesień sceny, wiążące się czasem z przemocą czy bólem. W moim mniemaniu były całkowicie realistyczne i przede wszystkim oddziaływały na odbiorcę przeróżnymi bodźcami.

Część zdarzeń, jakie tu zaprezentowano, również była dość specyficzna, a wręcz żałosna. W odczuciu moim i moich koleżanek, żadna nastolatka, czy nawet dorosła osoba by się tak nie zachowała.Nie chce zdradzać wiele z tego co się działo, ale musicie mi uwierzyć, że niektóre dość poważne sceny, powodowały u nas salwy śmiechu. Może to przez nasze komentarze, a może przez realizację filmu.

Mówiąc o głównej bohaterce, mam lekko mieszane uczucia. Bo faktycznie była bardzo denerwującą osobą. Cała jej osobowość oraz wszelkie podejmowane decyzje były tak irytujące, że traciłam całą chęć na oglądanie. Wydawało się, że nie potrafi wyciągać wniosków z sytuacji które tworzy, a potem ma pretensje do reszty świata o skutki swoich działań. Z drugiej strony, aktorce świetnie udało się ukazać osobę, która zachłysnęła się tym cudownym światem, poklaskiem i pieniędzmi.

Czy film mi się podobał? Troszkę tak. Wydarzenia faktycznie sprawiały wrażenie realności i przestrzegały przed zgubnością świata modelek. Niestety są aspekty, takie jak postać głównej bohaterki, czy niektóre banalne zdarzenia, oddziaływały dość negatywnie na moją ocenę filmu i zapamiętanie go jako dobrej produkcji. Bo taka niestety w całości nie był.

Ocena: 6/10

Za możliwość obejrzenia serdecznie dziękuję sklepowi empik.com

Komentarze