Before. Chroń mnie przed tym czego pragnę- Anna Todd


Tytuł: Before. Chroń mnie przed tym czego pragnę
Autor: Anna Todd
Wydawnictwo: Znak
Gatunek: Romans, Erotyczna, New Adult
Ilość stron: 384
O czym to jest?:
Historia ogromnego uczucia pomiędzy Teassą i Hadrinem  tym razem z perspektywy chłopaka. Jak zareagował gdy pierwszy raz zobaczył tę nieśmiałą dziewczynę? Jakie były tajemnice związane z niemoralnym zakładem? Jakimi motywami kierował się chłopak na początku ich znajomości?
Moje refleksje: 
Pamiętam jak poznawałam po raz pierwszy tę historię. Nie było jeszcze wtedy książek Anny Todd. Wszystko działo się na blogach, a jeden z polskich tłumaczył "After" z wersji wattpadowej. Codziennie wyczekiwałam nowego rozdziału, a kiedy się pojawiał momentalnie go włączałam i zatapiałam się w losach tej ognistej pary.  I mimo, iż nabyłam już wszystkie książkowe wersje "After", to żadnej z nich jeszcze nie przeczytałam, gdyż za wiele pamiętam z tej historii. Postanowiłam jednak sięgnąć po "Before", lekko przypomnieć sobie co działo się w życiu Tessy i Hadrina, zwłaszcza że tym razem będzie to z perspektywy chłopaka.

Historia praktycznie nie różniła się od tej poznanej w "After". Oczywiście wystąpiło kilka wątków bezpośrednio wiązanych z Hadrinem, których nie mieliśmy szansy poznać wcześniej. Na przykład dość szczegółowo został opisany wątek zakładu, jego przyczyny i przebieg. Niektóre sytuacje, zostały przedstawione, tak jak były widziane przez resztę grupy znajomych Tessy i część z tych intryg była dla mnie sporym zaskoczeniem. Zupełnie inaczej postrzegałam pewne postaci do tej pory, a ta książka zacznie to zmieniła.

Poza tym na samym końcu opisane jest to co działo się na przykład ze Steph czy Landonem po tym jak ich kontakt z Tessą i Hadrinem się urwał. Było to ogromnie ciekawe ja po tych perypetiach bohaterowie się zmienili.

Przeszkadzało mi jednak to, iż część wydarzeń była niespójna. Do pewnego momentu wydarzenia były jak najbardziej zazębiające się i widoczny był ciąg przyczynowo-skutkowy. Jednak w pewnym momencie, autorka zastosowała ogromny skok w fabule i przeniosła treść wydarzeń w bardziej odległą przyszłość, zwłaszcza że poprzedni wątek nie został zakończony. Podejrzewałam iż może mój egzemplarz książki nie ma kilku stron, ale zarówno ich numeracja jak i kolejność rozdziałów się zgadzały.

Podsumowując, książka okazała się odpowiednim dodatkiem do całej serii. Dodaje sporo informacji do tej historii oraz potrafi wciągnąć w swoją fabułę. Czyta się ją bardzo szybko, pomimo nie największej czcionki i dość sporej liczby stron. Według mnie jest to typowy must have dla wszystkich fanów tej serii.
Ocena: 8/10

 Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję księgarni internetowej Taniaksiazka.pl 

Komentarze

  1. Ta seria jeszcze przede mną :) mam nadzieję że spodoba mi się równie mocno jak Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Całą serię mam od dawna w planach. Bardzo mnie kusi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam poprzednie tomy, bo nie ukrywam, że seria ta jest szalenie wciągająca, mimo iż irytowała mnie niemiłosiernie. "Before" w ogóle mnie nie interesuje. Na dobre pożegnałam się z tą szatańską parą. Wydaje mi się, że autorka pisząc tom z perspektywy Hardina, chciała go wybielić, usprawiedliwić jego poczynania - trochę to naciągane - ja podziękuję.
    Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)