Beta- Rachel Cohn



Tytuł: Beta
Autor: Rachel Cohn
Seria: Annex tom 1
Wydawnictwo: Czarna owca
Gatunek: Science fiction, Dystopia, Romans, Young adult,
Ilość stron : 316
O czym to jest?:
Elizja jet betą. Co to znaczy? Jest klonem stworzonym, by służyć ludziom. Jako że jest betą, oznacza to, iż jest tworem próbnym. Nie wiadomo czy nie stanowi zagrożenia. Nie ma duszy czy uczuć, nie rozpoznaje smaków, czy choćby nie rozpoznaje sarkazmu. W jej życiu pojawia się jednak pewien chłopak. Czy możliwe jest zaistnienie między nimi jakiegoś uczucia? W dziewczynie jest coś niezwykłego, co zaczyna ujawniać się z czasem... Czy zagraża to jej istnieniu?
Moje refleksje :
Co za świetne rozpoczęcie serii! Książka ogromnie mi się spodobała, mimo iż nie wymagałam od niej zbyt wiele. Spodziewałam się raczej typowej młodzieżówki powiązanej z science-fiction. Okazało się jednak, że „Beta” jest genialna! Sama akcja i pomysł na nią są bardzo oryginalne. Nie spotkałam się jeszcze ze światem klonów i ludzi w literaturze. Bardzo ciekawe okazało się samo poprowadzenie fabuły. Nie dość, że byłam ogromnie ciekawa, jak losy bohaterów potoczą się dalej, to wystąpiło kilka momentów zaskoczenia, które były bardzo nieprzewidywalne. Sami bohaterowie byli dość dobrze przedstawieni. Klony, które nie są betami, pokazane zostały jako zimne i beztroskie twory, mające tylko podstawowe potrzeby, służce ludziom na każde ich skinienie. Z kolei Elizja pomijając jej klonowe właściwości, pokazuje, jak bety odnajdują się w świecie ludzi. Nie dość że bardzo ją polubiłam, to mimo jej „robociej” natury, która została bardzo realistycznie odtworzona. Dodatkowo jej specjalna „umiejętność” przedstawiona została bardzo wyjątkowo, a dlatego że nie chcę zdradzać, jaka to umiejętność, to nie wypowiem się więcej na ten temat. :) Podsumowując, jestem bardzo zadowolona z czasu, jaki poświęciłam tej książce i zachęcam do niej każdego, kto ma na to czas i ochotę. :)
Ocena: 10/10

Seria „Annex”
1.Beta


 Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Czarna Owca


Komentarze

  1. Nigdy nie kusiła mnie ta książka i raczej wątpię abym po nią sięgnęła - choć jest w moich klimatach.Czasem tak bywa, że po prostu nie sięgamy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może jak nadarzy się okazja to chętnie przeczytam ;).
    Nominowałam cię do tagu LBA ;P
    Pozdrawiam.
    czytaniewekrwii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam ją jakiś czas temu i niezbyt mi się spodobała... I raczej po kolejne części nie sięgnę.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tę książkę na półce już od dłuższego czasu i jakoś nie umiem się do niej przekonać, chociaż cała ta historia wydaje się ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam już o tej książce i zastanawiałam się czy warto po nią sięgnąć, jednak natknęłam się na wiele negatywnych recenzji, więc wstrzymywałam się z decyzją. Twoja recenzja zachęciła mnie do sięgnięcia po tę powieść i w najbliższym czasie postaram się ją zdobyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba muszę znaleźć dla tej powieści czas! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta powieść mnie zainteresowała nawet, gdy przeczytałam jej niezbyt pozytywną recenzję. Mam nadzieje, że będę mieć w końcu okazję zapoznać się z tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  8. Podjęłam się już próby jej przeczytania, ale niestety główna bohaterka sprawiła, że nie wytrzymałam i odłożyłam ją na półkę. Mimo pozytywnej recenzji nie jestem do niej przekonana, aczkolwiek fabuła jest naprawdę ciekawa :)

    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Po takiej pozytywnej recenzji grzechem byłoby nie przeczytać. Mam tą książkę od czasu premiery, ale jakoś nie mogę się za nią zabrać. Mam nadzieję, że szybko nadarzy się okazja do jej przeczytania. Pozdrawiam :)

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)