Więzień labiryntu - James Dashner



 Tytuł: Więzień labiryntu
Autor : James Dashner
Seria : Więzień Labiryntu tom 1 
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Gatunek: Fantasy, Młodzieżowa, Antyutopia
Ilość stron: 424
O czym to jest ? :
    Historia opiera się na przemyśleniach głównego bohatera Thomasa, jak również wszystko jest przedstawione z jego punktu widzenia.Całość zaczyna się w momencie gdy przybywa on do labiryntu w czymś co przypomina windę, mającą otwór w suficie, jadącą z głębi Ziemi na jej powierzchnię. Chłopak nie pamięta swojej przeszłości i jest mu ciężko odnaleźć się w nowym otoczeniu jakim jest labirynt. Środek zamieszkiwany jest grupę chłopaków , którzy podobnie jak Thomas trafili tu poprzez "windę". Wszyscy posługują się charakterystycznym językiem, którego pewne elementy są dość zabawne ( klump = gówno).     Labirynt podzielony jest na 9 stref, a nasi bohaterowie starają się każdego dnia znaleźć z niego wyjście, co utrudniają grasujące wewnątrz potwory zwane Bódożercami. W pewnym momencie stałą harmonię zaburza pojawienie się dziewczyny o imieniu Teresa. Postać ta sporo namiesza między chłopakami jak i całym porządkiem "ich świata".
 Czy bohaterom uda się wydostać z labiryntu? A może zostaną tam już na zawsze? Przeczytaj i się przekonaj! Warto!
Moje refleksje : 
       O książce tej słyszałam wiele dobrych opinii jednak do przeczytania jej namówiła mnie przyjaciółka. Początkowo ona ją przeczytała, gdyż dostała ją na urodziny, następnie dużo mi o niej opowiadała aż w końcu ją od niej pożyczyłam i przeczytałam.Za co jestem Amandzie ogromnie wdzięczna!
    Bardzo podobała mi się oryginalność przedstawionej historii oraz przystępny styl tekstu. Nie brak jest scen humorystycznych jak i tych trzymających w napięciu. Świetnie zostały również przedstawione charaktery każdej z postaci i utrzymane do końca w takiej samej konwencji.Całą książkę charakteryzuje mroczność, tajemniczość, walka i moc przyjaźni, a moją ulubioną postacią jest Chuck - chłopak zabawny i przyjazny z genialnymi tekstami. W momencie gdy zaczęłam czytać- nie potrafiłam się oderwać. Z niecierpliwością czekam na kolejne części które już są w księgarniach.
    Jeśli jesteś osobą której podobały się serie : Igrzyska śmierci, Niezgodna , Time riders - pokochasz Więźnia labiryntu

Ocena : 9/10


Seria "Więzień labiryntu" 
1.Więzień labiryntu 
2. Próby ognia
3. Lek na śmierć

Komentarze

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)